Selasa, 26 April 2011

KAUM CINA MULA MERASA TERPINGGIR DAN TERANCAM. (3)


1. Membicara kembali soal ini. Sambungan dari posting-posting atas tajuk siri yang sama. Kembali mengingati    kekalahan demi kekalahan MCA sejak 1969 dan mutakhir pada 2008. MCA kelihatan tidak bermaya hilang kus semangat dan menyerah bulat-bulat kepada kehendak Cina Bangsat DAP. Sejak 2008, MCA mempersalahkan UMNO di atas kekalahan mereka sedangkan selama ini UMNO memayungi dan menatang bagai minyak penuh MCA ini. 

2.  Namun sehingga kini MCA masih enggan berubah dan membiarkan vakum-vakum kosong dalam komuniti Cina diisikan oleh Cina Bangsat DAP . Malah, di kalangan para remaja Cina, MCA langsung tidak memberi sebarang perhatian serius melainkan terus-terusan mengomel seperti Ah Soo tua yang ditinggalkan anak di Rumah Jagaan Orang Tua di Cheras.

3. Terkini, pemimpin-pemimpin dua tiga kerat MCA dikecam begitu hebat oleh kerana mengkritik dan membuat desakan senada dengan Cina Bangsat DAP.MCA seolah-olah membiarkan Cina Bangsat DAP bermaharajalela tanpa sebarang perlawanan bersungguh-sungguh di pihak MCA bagi menyekat pengaruh dan fitnah Cina Bangsat DAP ini. 

4. Sampai bila pemimpin-pemimpin dua tiga kerat MCA yang bermasalah ini akan sedar bahawa pengundi Cina melarikan diri mereka daripada MCA adalah kerana sikap pemalas pemimpin-pemimpin atasan MCA yang dua tiga kerat. Ahli MCA sepatutnya membungkamkan semua serangan cina bangsat DAP dan untuk itu ahli MCA wajib berani berubah membuang pemimpin-pemimpin atasan dan bawahan yang bermasalah.

5. MCA perlu bekerja keras untuk mengembalikan semula kepercayaan pengundi Cina dan bersaing hebat dengan cina bangsat DAP yang mahu mengasingkan kaum Cina dari masyarakat arus perdana yang mana menurut pendapat Tun Dr Mahathir bakal mengundang malapetaka kepada Malaysia. 

AMAT DIKESALI DENGAN SIKAP ANGKUH DAN BONGKAK PEMIMPIN ATASAN MCA YANG BERMASALAH INI, KERANA MEREKA ADALAH JENIS PEMIMPIN BERMASALAH, PEMIMPIN YANG BERMASALAH TIDAK AKAN MAMPU MENYELESAIKAN SEBARANG MASALAH MELAINKAN MENAMBAHKAN LAGI MASALAH. PILIHAN KEPADA PUCUK PEMIMPIN TERAJU UTAMA DAN PARTI-PARTI KOMPONEN BARISAN NASIONAL LAIN IALAH MENILAI KEMBALI PRESTASI PARTI KOMPENAN YANG MEWAKILI KAUM CINA. MANA-MANA PARTI KOMPONEN YANG BERJAYA MENUNJUKKAN PRESTASI CEMERLANG, MAKA PARTI ITULAH YANG DIBERIKAN JAWATAN DALAM PEMBENTUKAN KABINET. NEGARA DAN RAKYAT MEMERLUKAN PEMIMPIN BERJIWA BESAR  SERTA PENYAYANG DAN BUKANNYA PEMIMPIN BERMASALAH BESAR DAN PENIKUS.


1 MALAYSIA menolak pemimpin bermasalah.

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...