Sabtu, 13 Ogos 2011

ISU AGENDA MURTAD: NAK BERI MUKA ATAU NAK BERI PENAMPO?



Mac 2011 genaplah 1,080 hari puak Pakatan Sosialis Religus perintah Selangor, Kelantan. Kedah dan Pulau Pinang, nak mujur juga Perak sekejap sahaja mereka mmerintah itupun bila hilang kuasa mereka jadi hilang akal sampai sekarang meroyan macam Hanturaya Hilang Tuan. Itupun BN/ UMNO beri muka. 

Dalam isu Pusat komuniti DUMC memurtadkan orang Islam, Khalid GG menjadi orang Islam pertama mohon maaf kepada DUMC orang kedua tak tau lah plak siapa. JAIS dan Hasan Ali menjadi sasaran pertama dan kedua serangan amarah Khalid GG. Kepimpinan PAS pula beri muka kepada DAP dan PKR. Sebelum itu heboh dan kecoh mengenai MB Kedah hendak menguatkuasakan larangan pusat hiburan beroperasi dalam bulan Ramadan. Dijerkah dengan DAP yang dua tiga kerat, kepimpinan Pusat PAS terus beri muka mohon maaf. Siap panggil Ostat Jijan datang ngadap dan beri sebab kenapa nak tutup pusat hiburan. Akibatnya ostat Jijan masuk IJN sakit jantung dengan peel 'BERI MUKA'.


Sebenarnya, orang Melayu Islam ini sudah terlalu sangat BERI MUKA kepada puak pelampau politik dan agama lain.Tengok sajalah masa sebelum DS Najib jadi PM, boleh katakan masa itu Namewee yang tak sekolah Melayu pun di BERI MUKA. Akibatnya, Namewee semakin bermuka-muka.  Persoalannya adakah kita masih nak BERI MUKA dan membiarkan mereka BERMUKA-MUKA atau kita beri penampor Jepun ke MUKA-MUKA mereka? Frasa ayat itu kena pahamlah ikut nahu Bahasa Melayu dan bukan ikut nahu bahasa bermuka-muka. Kang PADAN MUKO !

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...