Khamis, 21 Julai 2011

KEPALA HOTAK DAP SINDIR PENGUNDI CINA SEBAGAI ANJING???

Wow! Ajaib memang ajaib ! Ntah di mana justifikasinya ada seorang lahanat pemimpin bawahan DAP dengan bongkak dan riak mendakwa jika DAP meletakkan anjing jadi calun, pasti DAP akan menang jua. Ramai rakan bloger JS melapurkannya yang memetik sumber Nanyang Siang Pau 18hb Julai 2011. Ada benarnya juga apakata pemimpin bawahan lahant tersebut, apa taknya, mana-mana calun Melayu yang dijadikan calun sudah tentulah DAP akan labelkan mereka sebagai 'Anjing' terutama sekali mana-mana ahli PAS dan PKR yang hendak jilat DAP.


Berikut lapuran yang dipetik daripada blog Dr Novandri lapuran NANYANG SIANG PAU 18hb Julai 2011, yang dipetik dan di tulis semula oleh Utusan Malaysia:-


AKHBAR Nanyang Siang Pau terbitan 18 Julai 2011 menyiarkan artikel mengenai komen seorang pemimpin bawahan DAP di laman sosial, Facebook bahawa parti itu akan menang pada Pilihan Raya Umum (PRU) Ke-13 walaupun ia meletakkan seekor anjing menjadi calon.

Artikel bertajuk ‘Calonkan anjing pun boleh menang?’ tersiar dalam ruangan Pendapat Yuanlun di halaman A13 akhbar berkenaan.

Menurut penulis yang menggunakan nama samaran, Qian Wei Tian, walaupun komen yang disiarkan dalam laman sosial berkenaan bertujuan mempersendakan Barisan Nasional (BN), ia jelas sekali bukanlah sesuatu yang sepatutnya ditulis.

Komen itu dibuat kerana pemimpin berkenaan terlalu yakin bahawa tiupan angin menyokong pembangkang pada PRU Ke-13 sangat kuat, terutama sekali di kawasan pengundi bermajoriti Cina.
Kepimpinan DAP menganggap mereka sudah semakin hebat kerana masyarakat Cina sudah pasti akan menyokong parti itu.

Tanggapan itu telah menghina kebijaksanaan dan kebolehan pengundi Cina yang sebenarnya boleh mengubah keputusan mereka pada bila-bila masa dan bukannya menjadi pak turut sahaja - UM


Apa agaknya komen balas dan reaksi daripada Lebai Malang PAS dan Si Luncai PKR berkenaan dengan hal ini ? ...' Roll ... play dead DOGGIE ! .. Catch the stick..... good DOGGIE!'

Gambaran spesis anjing yang bakal dijadikan calun oleh DAP dalam PRU 13.










TEPUK DADA TANYA IMAN!

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...