Khamis, 21 Julai 2011

BAHAYA YANG MENANTI ANDA.

Tertarik dengan penulisan rakan bloger JS , Pak Din (Kamaluddin Idrus) yang menulis mengenai pandangan bekas Ketua Polis Negara yang paling digeruni oleh pihak pembangkang dan anasir subversif di Malaysia suatu ketika dulu, TAN SRI RAHIM NOOR , artikel penuh sila ke sini RAHIM NOOR: BERHATI-HATI DENGAN GERAKAN DEMOKRASI

JS akan membuat sedikit ulasan mengenai pandangan bernas TAN SRI RAHIM NOOR tersebut kerana ada kaitan dengan artikel-artikel yang JS terbitkan pada hari ini.

Sudah banyak kali JS menulis mengenai bahaya GERAKAN DEMOKRASI yang di bawa oleh fahaman POLITIK BARU dan MCLM. Bukan sahaja fahaman itu yang merbahaya tetapi pembiayaan sumber dana menaja Gerakan Demokrasi tersebut adalah merupakan elemen bahaya adalah merbahaya. 

Memang benar GERAKAN DEMOKRASI dan idea mengenai KEZALIMAN adalah hasil pemikiran penempatan merempat Yahudi di Eropah. Generasi kaum Yahudi yang tertindas di bawah pemerintahan bangsa Eropah merupakan pencetus-pencetus revolusi-revolusi besar yang mengubah sejarah dan pemerintahan di benua Eropah. 

Konsep hak samarata yang dihasilkan oleh SOSIALISMA merupakan titik tolak kepada pemikiran KARL MARX yang bersumberkan kepada Diaspora Yahudi. Sejarah Tanah Melayu dipenuhi dengan diaspora kaum imigran Cina dan India yang di bawa masuk oleh Britisih malah imigran Cina menamakan mereka Cina Nanyang (Cina Seberang Laut).

Walaupun sebab musabab dan ciri-ciri diaspora Yahudi dengan diaspora kaum Cina Nanyang dan India adalah jauh berbeza antara satu sama lain tetapi kita kena ingat sendirilah .... apa rasa perasaan kita sendiri bila duduk tinggal jauh dari rumah kediaman mak bapak kita? Tentu kita rasa sunyi dan sentiasa dibayangi dengan ketakutan serta dihantui dengan perasaan fobia terhadap jiran sebelah rumah hatta mereka sentiasa hantar bekalan makanan dan membenarkan kita berdating dengan anak perempuan mereka yang amat julita kerana mempercayai kita. Kita tetap menaruh syak wasangka buruk terhadap jiran kita tersebut. 


Hanya kelompok Baba dan Nyonya sahaja bukanlah sebahagian daripada diaspora Cina dan bukan Cina Nanyang kerana keberadaan mereka adalah menjadi duta-duta kecil kepada Maharaja Cina dan menjadi rakyat Raja.

Cina Nanyang selepas kejatuhan Empayar Qing dan kemudian runtuhnya sistem demokrasi kerana kebangkitan komunis (sosialisma ekstrim) yang memecahkan sistem politik Cina di tanah Besar menjadi 2 kelompok, Cina Nanyang mulai rasa tidak bertempat tinggal dan bimbang mereka akan di tindas oleh pribumi di mana menjadi negara mastautin mereka.

Pertembungan ideologi politik sebelum merdeka menyaksikan penindasan zalim kependudukan Tentera Jepun ke atas Cina Nanyang yang tidak mendapat simpati daripada penduduk pribumi kerana KMM bertanggungkawab membawa masuk Jepun ke Tanah Melayu.

Ini menyebabkan Cina Nanyang mengangkat senjata dan melindungi diri mereka sendiri di bawah panji-panji komunis. Selepas merdeka, Cina Nanyang yang enggan menerima kerangka Perlembagaan yang diderafkan oleh Suruhanjaya Reid, melakukan pemberontakan bersenjata sehingga menimbulkan perang saudara pertama antara kaum. 

Selepas merdeka, pemberontak bersenjata Cina Nanyang di bawah PKM terus menyepikan diri tetapi gerombolan yang menyerah diri secara sukarela kerana imbuhan wang tunai hidup selesa di bandar-bandar utama. 

Kemudiannya. kekuatan PAP Singapura menjadi inspirasi kepada kaum Cina Nanyang yang memberontak sehingga tercetusnya rusuhan kaum yakni perang saudara kedua antara kaum. Sisa saki baki kelompok itu terus hidup subur dalam DAP. Manakala kelompok nasionalis Melayu berhaluan kiri terus hidup di dalam PSRM. 

Apabila Anwar Ibrahim bapa Dajal Se Malaysia memasuki arena politik dan seterusnya menanam racun-racun di dalam ABIM, PAS dan UMNO hasilnya ialah pengabungan Melayu Pro Anwar dengan Melayu Berhaluan Kiri di dalam PKR. Ini menjadikan DAP kembali segar bugar dan harapan Cina Nanyang untuk mendapatkan Hak samarata kerana merasakan mereka dizalimi selama ini menjadi cerah. Bahayanya DAP ialah kerana DAP tidak memberikan sedikit ruang pun kepada semangat kerjasama antara kaum dan tetap mahu mendominasikan kuasa politik di tangan kaum Cina Nanyang. Apa susah, kalau tidak cukup pengundi bersatu kembali dengan Singapura kemudian boleh mengekalkan status quo. 


BAHAYA YANG MENANTI

Jika ini terjadi, secara tradisi, MALAYSIA yang dianggap sebagai pembantah utama kepada kezaliman Rejim Isreal akan dapat dijinakkan kerana yang berkuasa adalah sekutu rapat Amerika Syarikat yakni PKR DAP PAS.

UMNO dan BARISAN NASIONAL tidak pernah walaupun sekali menyatakan sokongan kepada Rejim Israel malah berulangkali memberikan sokongan kepada perjuangan rakyat Palestin walaupun baru-baru ini di tuduh oleh pembngkang menggunakan kanister pemedih mata ajaib buatan Israel.

Jika DAP berkuasa dengan di bantu oleh Melayu revolusioner dan militan yang sudah lama memendam rasa terbuku kepada UMNO. orang MELAYU akan terus bercakaran sesama sendiri dan natijahnya ialah tiada lagi negara yang akan memberikan sokongan moral mahupun bantuan kemanusiaan kepada rakyat Palestin. 

Sudah tentulah DAP apabila berpeluang berkuasa, mereka akan melakukan gerak kerja memastikan kuota pengundi di dalam Pusat Daerah mengundi Parlimen dan DUN berpihak kepada mereka. Mereka tidak ada masalah mengimpot rakyat segera dari Tanah Besar China, Taiwan dan Cina Nanyang lain. Dengan sekelip mata sahaja Cina Nanyang boleh megatasi Melayu Pribumi dan Bumiputera lain. Pada masa itu apakah untung nasib MELAYU PRIBUMI dan BUMIPUTERA? Jawablah kita duduk balik kat atas pokok-pokok besar dalam hutan itupun jika tauke-tauke Cina nanyang tidak tebang buat balak.

Kepada Melayu berhaluan kiri dalam PKR dan PAS, fikirkanlah , ini bukan hanya akan menjejaskan seluruh umat Melayu tetapi juga anak cucu kamu di kemudian hari. Jangan fikir Kafir harbi Cina DAP akan menjaga anak cucu keturunan kamu nanti. mereka tidak menyokong kamu pun dan kamu juga gagal mengekang pengaruh DAP. Dap telahpun secara terbuka melabelkan kamu semua sebagai CALUN-CALUN ANJING di PRU 13.

TEPUK DADA TANYA IMAN

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...