Sabtu, 20 Ogos 2011

THE MALAYSIAN INSIDER AKUI WARTAWANNYA TAK FAHAM BAHASA MELAYU!

SELAIN MALANGNYAKINI, THE MALAYSIAN INSIDER JUGA TURUT BERPERANAN MEMBERIKAN KRITIKAN YANG TAK BERAPA NAK MEMBINA. DIDEDAHKAN OLEH BLOGER DUKE OF UMNO BAHAWA THE MALAYSIAN INSIDER MEMOHON MAAF KEPADA DS NAJIB GARA-GARA WARTAWANNYA TIDAK FAHAM BAHASA MELAYU. ERK..?? THE MALAYSIAN INSIDER MENGUPAH PEKERJA BANGLA KE JADI WARTAWAN?

MELUCUKAN ! Bagaimana sebuah portal yang dianggap sebagai Trendy & Up-to-date oleh sebahagian besar kelompok muda boleh mengupah wartawan-wartawan yang tidak faham Bahasa Melayu / Bahasa Kebangsaan? Saya memetik sebahagian pengakuan tersebut di sini:-

Kesilapan kali ini dipercayai berlaku kerana kecuaian 
yang tidak memahami bahasa Melayu denganbaik.
Penguasaan yang rendah terhadap bahasa rasmi
dan bahasa ibunda masyarakat majoriti negara ini
menyumbang kepada kesilapan itu. -MYNEWSHUB.MY

BACA SETERUSNYA DI SINI DUKE OF UMNO 


Insiden berlaku kerana wartawan The Malaysian Insider membuat salah lapuran ke atas kenyataan PM DS Najib mengenai keseimbangan di antara polisi afirmatif dengan meritokrasi. Kelakarnya, alasan yang yang diberikan oleh Pengarang TMI ternyata seolah-olah memberikan gambaran kepada kita bahawa selama ini wartawan TM sentiasa terdedah kepada salah lapur kerana tidak fahama Bahasa Melayu / Kebangsaan. Jadi adakah kita masih menganggap bahawa TMI mempunyai kredibiliti lapuran ? Kita juga ingin tahu samada Pengarang TMI selepas ini akan menghantar para wartawan mereka yang tak faham Bahasa Melayu/Kebangsaan menghadiri kursus BAHASA KEBANGSAAN KERTAS JULAI SPM ? Ini ke yang RPK kata bijak cerdik? Kelakar sungguh.
TEPUK DADA TANYA IMAN!

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...