Jumaat, 29 April 2011

SUMPAH MUBAHALAH: Insiden Di Masjid Amru Al As Bandar Baru Sentul.

1. Menyentuh mengenai insiden rusuhan kecil pada hari ini selepas solat Jumaat di Masjid Amru Al As Bandar Baru Sentul yang didalangi oleh AMK dan beberapa kerat penyokong PAS bertujuan membuat kacau-ganggu Majlis Sumpah mubahalah Datok Eskay. Amatlah dikesali dan wajar dikecam perbuatan kacau ganggu tersebut.

2. Berlaku 2 insiden yang benar-benar menyayat dan mengguris hati umat Islam di Malaysia ini; pertama: Perbuatan terpekik terlolong AMK bagi menghalang dan melemahkan semangat Datuk T untuk melakukan Sumpah MUBAHALAH. Kedua, berlakunya solat 2 imam. Kesemuanya berlaku sebaik sahaja selepas solat Jumaat dilakukan dan ianya berlaku di dalam ruang solat.

3. Kejadian kacau-ganggu bertaraf rusuhan ini sebenarnya tidak perlu pun dicetuskan oleh AMK kerana Sumpah MUBAHALAH ini tiada kena mengena dengan permohonan laknat ke atas Aljuburi tetapi ke atas si pembuat sumpah. Tidak ada sebarang alasan dan justifikasi dari segi perundangan dan akhlak Islam yang membenarkan perlakuan kacau ganggu bertaraf rusuhan dilakukan dalam ruang solat di dalam masjid. Fikirkanlah, AMK dan pihak PAS sendiri tidak memberikan sebarang contoh teladan yang baik dan seolah-oleh memberi lampu Hijau kepada pihak anti Islam dan anti Melayu dibenarkan membuat rusuhan di dalam ruang solat utama mana-mana masjid pada bila-bila masa pun.

KITA MENDESAK AGAK PIHAK AMK DAN PAS YANG MENDALANGI RUSUHAN DI RUANG UTAMA SOLAT DI MASJID BERKENAAN PADA HARI MULIA ORANG ISLAM DIKENAKAN TINDAKAN YANG AMAT KERAS. AMBOI, MENTANG-MENTANGLAH MASJID ITU BERHAMPIRAN DENGAN PARLIMEN BATU TIAN CHUAN, ADAKAH ITU LESEN UNTUK MERUSUH DI DALAM RUANG SOLAT UTAMA MASJID TERSEBUT?


NADI RAKYAT mengutuk dan mengecam rusuhan tersebut.

1 ulasan:

whiteorange berkata...

OTAK PKR, OTAK PAS , DUA DUANYA DAH MERENG

ADA AGAMA DILACURKAN

INILAH AKIBATNYA KALAU AGAMA ISLAM DI TIGASUKUKAN

MAKA TAK HAIRANLAH JIKA LAHIR SPESIS SPESIS MACAM AMK DAN KUNCU KUNCUNYA , KERANA MEREKA INI TAK MENGHAYATI ISLAM SEBENARNYA

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...