Rabu, 27 April 2011

KAUM CINA MULA MERASA TERPINGGIR DAN TERANCAM. (4)


Pembentukan Malaysia, 13 Mei 69 & DEB
Permulaan Ketidakpuashati Kaum Cina

1. Kembali membicarakan soal ini. Mutakhir ini banyak yang diperkatakan kenapa dan mengapa pengundi Cina sebahagian besarnya mula menolak MCA dan parti komponen Barisan Nasional yang berasaskan dominasi kaum Cina di tolak dan menerima DAP sebagai alternatif. Ini adalah siri ke 4 dalam siri yang sama. Siri ini akan membicarakan mengenai pilihan kaum Cina yang menjadi Rakyat British di Negeri-negeri Selat iaitu PULAU PINANG [secara Pajakan daripada DYMM Sultan Kedah), MELAKA [secara perjanjian Selat 1824] dan SINGAPURA [Pajakan daripada DYMM Sultan Hussin, Sultan Terakhir Kesultanan Riau-Lingga-Johor-Pahang]

2. Mengingati kembali lipatan sejarah negara semasa menuntut kemerdekaan, komuniti Cina dalam tahun-tahun 1945- 1957, mempunyai pilihan untuk berhijrah ke negara-negara Eropah, Benua India, Benua Afrika, Benua Amerika Selatan, Benua Australia mahupun kembali pulang ke Tanah Besar China ataupun ke Kutub Utara dan Selatan menyertai kaum eskimo memajukan dan membangunkan Alaska.

3. Tetapi mereka ingin menjadi rakyat Raja di Tanah Melayu. Kenapa? Dan kenapa pula orang Melayu di bawah pimpinan UMNO sanggup menerima mereka semuanya sebagai rakyat Tanah Melayu yang merdeka? Kini kenapa pula cina bangsat DAP mempersoalkan apa yang telah dipersetujui oleh perwakilan sah kaum cina dalam MCA? Tidakkah ini menunjukkan betapa cina bangsat DAP ini adalah sebuah parti politik bersifat ganas, jijik dan cela serta sama saja seperti NAZI di bawah kepimpinan Adolf Hitler.

DAP WAJIB AKUR BAHAWA MEREKA BUKANLAH PIHAK YANG MENUNTUT KEMERDEKAAN TANAH MELAYU, MCA LAH YANG BERSAMA-SAMA UMNO RELA MENERIMA KONTRAK SOSIAL DENGAN UMNO. ITULAH PILIHAN KAUM CINA TANPA PAKSAAN UMNO SUATU KETIKA DULU, KINI MENGAPA MEREKA SENDIRI MEMPERSOALKAN PILIHAN MEREKA ?


1 MALAYSIA .. Transformasi bukan bererti memungkiri Janji



Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...