Ahad, 27 November 2011

TEKSI KHAS UNTUK WANITA !!!! NIK AZIZ TERUS NANGIS!!!!!!!!


TEKSI KHAS UNTUK WANITA.

Berita baik untuk semua wanita bekerja dan surirumahtangga sekitar Lembah Kelang, Putrajaya. Kini sudah ada PERKHIDMATAN TEKSI KHAS UNTUK  WANITA. Disasarkan sebanyak 400 unit akan beroperasi secara berperingkat-peringkat kerana masih kekurangan pemandau teksi wanita terlatih. Setakat ini ada 50 buah teksi yang beroperasi. Maklumat seperti di bawah ini:-

Salam kepada semua,

Dilaporkan di media mengenai kegelisahan penumpang teksi terutama kaum wanita berhubung keselamatan mereka sebelum ini mungkin akan berakhir dengan pelancaran projek 'Teksi Wanita'. Fasa perintis projek itu, dengan kerjasama ABEX Manufacturing Sdn Bhd, akan menyasarkan 400 teksi beroperasi secara 'on-call' di sekitar Lembah Klang secara berperingkat.
  
Setakat ini telah ada kira-kira 50 pemandu teksi wanita dan golongan wanita yang berminat untuk menceburi bidang ini, terutama suri rumah, ibu tunggal dan pesara amat digalakkan untuk menjadi pemandu Teksi Wanita tersebut.
Teksi itu akan dipandu oleh wanita dan bersedia memberi perkhidmatan kepada penumpang wanita yang bersendirian atau membawa anak agar mereka dapat menjalankan urusan harian dengan selesa serta lancar. Sehingga kini, terdapat tiga buah syarikat iaitu Destination Transport, Zalnas Sdn Bhd serta Koperasi Pengangkutan Putrajaya dan Cyberjaya yang boleh dihubungi bagi mendapatkan perkhidmatan tersebut.
  
Golongan wanita yang berminat membawa teksi menghubungi ABEX untuk keterangan lanjut dan latihan serta kursus akan diberikan. Projek ini juga secara tidak langsung mewujudkan peluang pekerjaan kepada golongan wanita bagi meningkatkan taraf hidup isi rumah yang berpendapatan rendah. Penumpang boleh mengenal pasti teksi tersebut dengan stiker khas iaitu Teksi Wanita yang dilekatkan pada kenderaan.

Penumpang juga boleh menghubungi talian 03-80240507, 03-26926000 dan 03-88884020 untuk mendapatkan pemandu wanita.



NAK HARAPKAN PAKATAN HARAMJADAH?
SUDAH TIGA TAHUN TAKDE APA MEREKA LAKUKAN.

BALIK-BALIK KERAJAAN BARISAN NASIONAL JUGA MELAKUKANNYA.

KALAU BN TAK JADI KERAJAAN PUSAT JAWABNYA MAMPOSLAH RAKYAT DI BAWAH PAKATAN HARMAJADAH,


TEPUK DADA TANYA IMAN!

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

satu projek dan idea kerajaan yg tidak pernah terlintas dalam fikiran pembangkang !!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...