Rabu, 3 Ogos 2011

PENANGAN SOSIALISMA, GUAN ENG TAK BERPUASA TAPI SIBUK BERBUKA PUASA.

Golden Dragon avatarBILA RAMADAN menjelang tiba dan AIDIL ADHA datang, maka sibulah ketua-ketua SOSIALIS di Malaysia seperti DAP, PSM, PAS PKR hendak menyambutnya bersama-sama dengan umat ISLAM sebagai propaganda murahan mereka untuk menunjukkan bahawa mereka tidak menentang ISLAM. Ya mereka tidak menentang SAMBUTAN HARI PENTING ISLAM sebab dalam kedua sambutan HARI PENTING ISLAM itu mereka dapat MAKAN FREE walaupun tidak BERPUASA dan MELAKUKAN QURBAN. SOSIALIS hanya menentang TAUHID yang di bawa oleh ISLAM. Takkan itu pun PAS dan PKR masih buta ? Tapi memang PAS dan PKR buta perut dan buta hati pun. 

Paling membosankan ialah bila melihat Ketua SOSIALIS CAUVINIS Lim Guan Eng menyelit-nyelit pada masa berbuka puasa bersama dengan orang Islam lain. Tidakkah tindakan Lim Guan Eng itu seperti memperli umat Islam? Mesej yang hendak disampaikan oleh Lim Guan eng ialah ' Tengok lu orang berpuasa , tapi wa tak puasa pun boleh berbuka puasa cam lu orang .. jadi apa beza ?" 

PUASA di bulan Ramadan adalah Rukun Islam dan bukannya berbuka puasa tanpa berpuasa. Kenapa umat Islam yang berbuka puasa bersama Lim Guan Eng tidak memikirkannya ?Berbuka Puasa pula da kelebihan yang diutamakan dan dianugerahkan sebagai RAHMAT TAK TERHINGGA kepada orang yang berpuasa. Kenapa hendak dicemarkan dengan kehadiran seorang Ketua Sosialis seperti Lim Guan Eng untuk hadir bersama berbuka puasa? Dimanakah hendak diletakkan kemuliaan berpuasa dan keberkatan berbuka puasa tersebut?

Benak sungguh orang-orang Pakatan Sosialisma di Malaysia ini sehinggakan tidak dapat membezakan antara soal kemuliaan Ibadah yang menjadi Rukun Islam dengan soal politik SOSIALISMA yang menjadikan agama dan ibadah Islam sebagai senda gurau dan permainan bagi mereka. PAS IS DEAD !

TEPUK DADA TANYA IMAN

7 ulasan:

pisau berkata...

bro sebab tu la khawarij sayang kat kalipah rasis tu hehe..tak posa pun layan..

meleleh ayaq mata puak pas bila tengok kalipah depa makan nasi pakai tangan...syahdu katanya haha

Jas Salleh berkata...

Hahahahahahhha
Kenangan syahdu ...
berbuka puasa sama UMNO, PAS taknak ...
dah tentu org UMNO berpuasa ...........
tapi PAS mana nak pecaye ..............

pisau berkata...

tok wali selipar kata ambik barakah berbuka posa dengan kalipah

Hamba Allah berkata...

Lucu la baca komen racist tin kosong ni.

Aku banyak kali buka puasa sekali dgn non-muslim.Takde masalah pon.

Chinese waktu makan malam diorang mmg time2 maghrib gitu.So xyah la guna term 'buka puasa' utk diorang.Diorang cuma makan bila muslim berbuka puasa sebagai menghormati muslim.Ada masalah disitu?

Adoi.Mula2 blog ni nampak macam berinformasi.Tapi last2 bole hitam legam hati aku baca blog racist yang nampak keburukan di semua tempat.

Sori kalau aku cakap kau ni xde ilmu,dan yang menyedihkan kau canang merata2 tentang kejahilan kau dalam agama.SEDEYYY!

Moga Allah pelihara kita semua dari azab api neraka.Amin.

Sunduvan berkata...

Aku rasa antara Lim Guan Eng dan lu (penulis) lu lebih hina lu tau tak. menyebar fitnah dan kebencian terhadap orang lain di bulan mulia ni tak baik bang oii..itu pun tak tahu ke? Tulis semacam, macam lu lebih Islam dari orang lain. Manusia...manusia.

Jas Salleh berkata...

kepada Hamba Allah ,
RASIS ? Muahahahahahhahhhhahhahahahahhahaha
wa ingat lu kena sunat dan mengucap 2 kalimah syahadah la bro baru lu tau apa itu ISLAM
ISLAM itu bukan ikut PAHAMAN SOSIALISMA BENGAP JAHILIYYAH

Jas Salleh berkata...

Sunduvan
Apa wa kesah pun bro apa lu nak fikir
sbb SO-SIAL -IS-DAMNED-TO HELL

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...