Isnin, 29 Ogos 2011

MAT SABU HERO KOMUNIS DI SIASAT POLIS.

Gara-gara mahu menjadi seorang sejarahwan moderen Malaysia yang bakal menulis semula fakta sejarah negara, Mat Sabu hero komunis kg perdamaian Shukirin kini di siasat oleh polis. Satu kertas siasatan telah di buka unutk menyiasat isi kandungan ceramah Mat Sabu. Di dalam ceramah kontroversi tersebut Mat Sabu hero komunis kg perdaiamain Shukirin telah menyelar semua anggota polis yang terkorban di dalam tragedi Bukit Kepong 1950. Beliau telah menyanjung pengganas komunis yang membunuh kejam anggota polis dan keluarga mereka dalam serangan tersebut sebagai Pejuang Kemerdekaan yang sebenarnya.

Pada hari ini Utusan Malaysia melapurkan bahawa pihak polis telah membuka kertas siasatan terhadap Mat Sabu berkenaan ceramah kontroversinya itu di Tasek Gelugor pada 21hb Ogos 2011. Perkara ini disahkan oleh Timbalan Ketua Polis Negara Datuk Seri Khalid Abu Bakar. Siasatan dilakukan di bawah Seksyen 505(b) Kanun Kesiksaan kesalahan yang melibatkan kenyataan-kenyataan khianat awam.

Kenyataan Mat Sabu telah menggemparkan masyarakat dan sehingga kini pihak polis menerima 49 aduan awam mengenainya. Datuk Seri Khalid Abu Bakar dengan sinis menyindir Mat Sabu berkata: 'saya rasa dia kurang buka buku sejarah atau bertanya kepada mereka yang tahu mengenai sejarah tragedi itu. Dia (Mat Sabu) patut pergi melawat kawasan itu dan tengok dengan mata kepalanya sendiri"


Pada Febuari 1950, sebagai tindakan terdesak PKM menghalang proses kemerdekaan dan untuk menakut-nakutkan rakyat, satu serangan mengejut pada jam 5 pagi dilakukan ke atas balai polis Bukit Kepong ke atas pasukan Polis Persekutuan Tanah Melayu . Serangan tidak berperikemanusiaan tersebut dilakukan oleh 200 anggota pengganas komunis dan menyerang 20 anggota polis berserta ahli keluarga mereka. Antara mayat mangsa yang ditemui adalah seorang ibu memangku anaknya yang hangus terbakar.


3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

DIA dah Jadi KERA dan BERUK DAPig lantak pi kat dia jadi BARUA dan pengkhianat, melayu jenis tu, kalau disimpan pun hanya jadi VIRUS pembawa penyakit jer kat BANGSA MELAYU.. dah lah HAMPAS,BANGSAT jadi PELACUR pula kepada AGAMA, BANGSA DAN NEGARA demi nak undi dari bangsa BABI HARAM JADAH DAPig tu. Melayu jenis ni mana tau sejarah. apa yang penting kuasa untuk diri dia dan kroni2 dia ajer yang lain lantak pi.. Bangsa Melayu nak merempat kat tanah air sendiri ker, Agama Islam di hina oleh puak2 kafir LAHANAT ke atau Negara bertuah ni kembali di jajah oleh bangsa MATA SEPET ker.. dia peduli apa!!!! PENGKHIANAT BANGSA AGAMA NEGARA... Insyalaallah satu hari nanti mereka2 ini bakal dikutuk, disumpah seranah, di kencing, Di berakkan oleh anak cucu yang marah dengan tindakan Pengkhianat2 ni...Insyallah bukan semua melayu MUDAH LUPA!!!.. cuma SI PENCACAI ANGKAT NAJIS BARUA DAPig MAT SABUN JER yang selalu lupa sebab tu BABI HARAM JADAH LAHANAT DAPig guna dia dan Pak JANGGOAT yang tak sedar diri tu jadi PENGKHIANAT BANGSA DAN AGAMA SENDIRI....FIKIR2 lah!!!

Jas Salleh berkata...

Keturunan pengkhianat Melayu Islam ini patut kena rejam dengan batu je bro

Tanpa Nama berkata...

Apa hal Mat Sabu ni?? Urat otak dia terkehel ke?? Baru beberapa hari terkaung-kaung kalahkan Berok Jantan...hari ini pulak angkat Komunis sebagai Wira Negara?? Sihat ke otak Mat Sabu ni?? Rasanya menyirap darah Pahlawan Aku bila dengar ceramah di YouTube semalam. Cakap lebih dikatakan kita menghasut dan sebagainya tetapi Mat Sabu ini lebih dari menghasut. Dah bangsa Melayu dan dia sendiri pun Melayu juga tapi Mat Sabu ni keturunan Anak Melayu Haram Jadah.

Kepada semua Warga PDRM dan ATM yang masih lagi berkhidmat mau pun yang telah bersara supaya sedar dari lamunan dibuai janji-janji Pakatan Haram.

Haramkan untuk memberi walaupun satu undi kepada Pakatan Haram. Jasa dan pengorbanan anda tidak akan disanjung apa tah lagi untuk membalasnya. Contoh terbaik Ceramah Mat Sabu yang menghina Pasukan Keselamatan terutama Peristiwa Bukit Kepong. Untuk menuntun Filem Peristiwa Bukit Kepong pun aku tak sanggup apa tah lagi jika dihina oleh bangsa Melayu sendiri seperti Mat Sabu PENGKHIANAT BANGSA MELAYU DAN ISLAM.
MAT SABU HARAM JADAH
KETURUNAN MAT SABU KETURUNAN ANAK HARAM

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...