Khamis, 11 Ogos 2011

5 SEBAB KENAPA ANWAR IBRAHIM BERCITA-CITA MENJADI PM.

SEBENARNYA ADA LIMA SEBAB UTAMA KENAPA ANWAR IBRAHIM BERIYA-IYA BENAR MAHU MENJADI PERDANA MENTERI MALAYSIA. 

Sebab Pertama ialah beliau mempunyai banyak kepentingan di luar negara yang tidak dapat di bawa masuk ke dalam negara kerana halangan-halangan tertentu daripada polisi kewangan pada masakini. Belaiu banyak sakau wang negara pada masa beliau menjadi Menter Kewangan dulu. Belaiu jugalah yang menjadi pemain utama dalam FOREX. 

Sebab Kedua ialah beliau banyak berhutang dengan para pelabur dan penajanya di luar negara yang menyumbangkan begitu banyak dana kepada beliau untuk aktif kembali di dalam politik negara. Beliau juga mempunyai hutang janji-janji lisan kepada kroni-kroni dan sekutu-sekutu beliau semasa berada di dalam UMNO yang masih belum dilunasi olehnya.

Sebab Ketiga ialah kedudukan sebagai Perdana Menteri sahajalah yang membolehkan beliau menghapuskan semua musuh-musuh politiknya secara kejam melalui kaedah Machiavellian yang diamalkan olehnya sejak sekian lama. Ini kerana beliau mempunyai banyak lagi rahsia-rahsia yang menggemparkan jika didedahkan oleh bekas rakan-rakan dan sekutu-sekutu yang meninggalkan beliau. 

Sebab Keempat ialah beliau mahukan jawatan PM itu sejak sekian lamanya dan pernah terlepas daripada tangannya walaupun sudah begitu hampir dengannya. Belaiu merupakan seorang yang tergesa-gesa dan mudah melatah dan tidak dapat menerima sebarang kekalahan dengan cara terhormat.

Sebab Kelima ialah jika beliau gagal mendapatkan jawatan PM dalam masa yang terdekat ini, nama beliau dan maruah beliau akan tercemar untuk selama-lamanya di dalam catitan sejarah politik tanahair. Beliau tidak mahu namanya terpahat dalam sejarah tanahair sebagai Pengkhianat agama bangsa dan negara.

TEPUK DADA TANYA IMAN!

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...