Rabu, 4 Mei 2011

EDISI SARAPAN: Guan Eng KM Paling Inteligen ???

Sebuah kapal terbang nak jatuh.... Ada 5 orang kat dalam tu, tapi cuma ada 4 payung terjun. 
Penumpang pertama berkata, "Aku Shafee Sali, Harimau Malaya perlukan aku, tak patut aku mati kerana perjuangan masih panjang." Dia capai payung terjun dan meloncat keluar. 
Penumpang kedua, Rosmah Mansur berkata, "Saya isteri DS Najib Razak, isteri Perdana Menteri. Saya mempunyai banyak idea untuk pembangunan generasi negara kita". Dia pun ambil payung terjun dan melompat keluar.  
Penumpang ketiga, LIM GUAN ENG , "Saya Ketua Menteri P.Pinang dan saya memerintah ALA Khalifah UMAR dan saya Ketua Menteri Paling Bijak." dia capai satu dan meloncat keluar. 
Penumpang keempat, Mufti PERAK, berkata kat penumpang kelima, budak sekolah umur 10 tahun, "Aku dah tua, esok lusa mungkin aku mati, aku berikan payung terjun terakhir ni kepada kamu".  
Budak tu jawab "Tak per tuan MUFTI, masih ada satu lagi payung terjun. Ketua Menteri paling bijak dah ambil beg sekolah saya."
Dipetik daripada blog MediaPermatangPauh yang menciloq cerita ini dari blog budak sekolah yang kemudiannya diciloq kembali oleh JS sebagai santapan dalam Edisi Sarapan. Budak sekolah pun dah reti , Guan Eng ini KM paling bangang dalam sejarah.

PENGUNDI CINA PULAU PINANG AMATLAH BIJAK KERANA SANGGUP PINGGIRKAN ANAK TEMPATAN UNTUK AMBIL ORANG LUAR JADI KM.

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...