Khamis, 20 Januari 2011

PRK TENANG SIRI 5: Cekgu Mala Bercerai Muda??? Apa Cerita SX ni?


1. Ehem, pepuak PAS dah gelabah beruk. NADI RAKYAT bagi dateline kepada Adun Selinsing dan Adun Perupok pada jam 11.11 pagi 21/01/2011 bersamaan dengan hari Jumaat. Esoklah. Ada tayangan perdana tau, stail wayang Pacak zaman dulu-dulu. Best ! Selepas pepuak PAS buat solat Hajat, tayangan perdana disiarkan. Kita tengok KEBENARAN dan kita tengok samada PAS sanggup berdepan dengan KEBENARAN pada kali ini. 


2. Harakahdaily pula telah menebarkan jaring pukal fitnah mereka terhadap UMNO. Kali ini dikatakan oleh mereka kononnya ada jenazah tidak disempurnakan di dalam masjid akibat orang UMNO terlalu sibuk menyambut kedatangan PM DS Najib. Kononnya, angkatan orang PAS dari Pahang yang menolong menyempurnakan solat jenazah, kononnya lah. Hamboi, PAS buat silap beso. 1 Malaysia tahu orang JOHOR ini semua terer bab agama apatah nak uruskan jenazah! Nampaknya PAS dah skor gol sendiri. 

3. Sedikit berita di luar, dikatakan ada 9 angota HINDARF cuba buat kecoh di Batu Caves, yup Batu Caves tempat Adun PKR Melayu beragama Islam budak muda nama Nik Nazmi budak PKR di pilih jadi wakil rakyat. Menurut sumber Papa Gomo, kekecohan itu tidak dilaksanakan. yakni upacara membakar novel INTERLOK yang memertabatkan maruah rakyat Malaysia keturunan India. Lebih lanjut sila layari blog Papa Gomo.

4. Tidak lupa juga, penulisan semula sejarah MELAYU di NUSANTARA oleh seorang penganalisa di laman blog LIM KIT SIALAN. Penulis kurang siuman ini cuba menganalisa kononnya fakta-fakta sejarah yang tidak disebutkan. Hujahnya lebih kurang diputarkan seperti ini:-

a. Kononnya menurut sumber-sumber catitan istana Maharaja China, dikatakan bahawa orang Cina terlebih awal datang ke Kalimantan dan mengasaskan kerajaan lebih dahulu daripada Kesultanan Melayu Brunei pada sekitar tahun 1300 berbanding dengan pembukaan EMPAYAR MELAKA oleh Parameswara pada sekitar 1400. 

b. Helo mai frens, Catitan terawal kependudukan di alam Nusantara ini bermula lebih awal dari SRIVIJAYA sebuah empayar Melayu berpusat di Muara Jambi dengan penguasaan ke atas seluruh semanjung Tanah Melayu, segenting Kra, Indo-China dan alam nusantara. Hikayat Merong Mahawangsa, korang nak campak ke mana?

c.  Sumber tempatan banyak diketepikan dan banyak dipetik daripada sumber istana Maharaja China dan kajian sarjana barat yang mungkin banyak keraguan dan belum disahihkan lagi. 



5. Kembali kepada tajuk asal catatan, 1 persoalan berlegar kuat sekarang ini ialah mengenai soal Cekgu Mala yang dikatakan bercerai pada usia muda. Ramai yang tertanya, kenapa ya cekgu Mala bercerai pada usia muda? Diharapkan pepuak PAS boleh bercerita mengenainya kalau blogger UMNO yang bercerita nanti dikatakan hanya fitnah. Cuma bila masa pepuak PAS ini pernah berkata BENAR??? Jatuh martabat PAS kalau bercerita perkara BENAR.

6. Dilapurkan juga di dalam blog-blog pro BARISAN NASIONAL bahawa cekgu Mala ini taklah sefofuler mana pun melainkan diwar-warkan sedemikian saja. Al maklumlah, puak PAS ini bila bergabung dengan Parti Dajal Al Masikh PKR, apa cerita yang mereka tak mampu nak reka? Hatta mereka mampu reka cerita mengatakan bahawa PARAMESWARA itu adalah nenek moyang cekgu Mala! Jika persepsi mereka gagal , apa takut, buatlah SOLAT HAJAT. Malangnya, setiap hajat mereka tujukan kepada pihak yang mereka anggap sebagai musuh dipulangkan kembali ke muka mereka sendiri!

7. Akhir sekali AL FATIHAH buat arwah Adun Merlimau yang dikatakan telah kembali ke rahmatullah petang tadi. Jadi, bakal ada PRK lagi selepas TENANG dan pada kali ini di MERLIMAU. Jumpa lagi di MERLIMAU!


RAKYAT DIDAHULUKAN
BERANI DAN BENAR
ALLAH BERSERTA UMNO/BARISAN NASIONAL
UMNO ITU ISLAM TULIN
INGAT PAS INGAT ZINA & PAEDHOPILIA
INGAT PKR INGAT DAJJAL AL MASIKH
INGAT DAPIGS INGAT KOMINIS CAUVINIS RASIS TEGAR



2 ulasan:

blogenstarz berkata...

Salam>

Bernas dan berinformasi.

Kalau ganas lagi elok rasanya.

linkkan blog saya.

http://blogenstarz.blogspot.com

Jas Salleh berkata...

Terimaksih. Ok bro. Noted! :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...