Khamis, 30 September 2010

AKU MELAYU, MELAYU BUKAN RASIS.


AKU MELAYU, 
MELAYU BUKAN RASIS

Aku dilahirkan seorang MELAYU beragama ISLAM di TANAH MELAYU di alam NUSANTARA. Aku hanya tahu bahawa tanah ini adalah tanah warisan bagi bangsa MELAYU. Aku juga hanya tahu MELAYU itu ISLAM di tanah ini. Aku juga tahu adanya PERKARA 153 dalam PERLEMBAGAAN yang melindungi hak-hak MELAYU di Tanah ini. Aku juga tahu, ada PERKARA 8 dalam PERLEMBAGAAN. Aku juga tahu, Tanah ini didiami bersama. Aku juga tahu , 'tetamu' yang datang tidak diundang. Aku juga tahu, mereka juga manusia sama seperti aku. Aku juga tahu, bangsa MELAYU telah banyak berkorban untuk 'tetamu'. Aku juga tahu, MELAYU tidak pernah menindas para 'tetamu'. Aku juga tahu, MELAYU itu beradab kepada 'tetamu'.  AKU JUGA TAHU BAHAWA MELAYU ITU BUKAN RASIS !

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...