Jumaat, 15 Ogos 2014

DAP BANTAH DR. IDRIS AHMAD ADUN IJOK DARI PKR


























Ok, semua orang sudah tahu, nampaknya nama DSWA bakal digugurkan dan digantikan dengan Dr Ahmad something--something. Perkara ini sudah dicapai kata putus. Tapi DAP berbelah bahagi mengenainya. Kerana menurut DAP, nama Dato Seri Wan Azizah tak perlu digugurkan dan masih boleh memaksa PAS untuk menerima Dato Seri Wan Azizah seperti ADUN Hasnul dan ADUN Saari Sungib. 

Tidak sukar untuk memaksa PAS yang sememangnya bagi DAP seperti kacang sahaja. Duit adalah Dewa Yang Berkuasa menurut DAP. Mereka pun sudah menggerakkan Kempen Ribon Hitam untuk memastikan Sultan Selangor tunduk patuh kepada kehendak politikal DAP-PKR.

Apalah sangat bagi DAP-PKR nak lawan Sultan Selangor memandangkan UMNO pun diam membisu dan anak-anak tempatan Selangor pun buat tak peduli. Lagipun 'Abang Besar DAP' perlu diselamatkan dari terus tenggelam dalam Selat Tebrau.  

Dan wang abang besar DAP cukup lazat dan enak. Apalah sangat nak penaikkan Wan Azizah yang sudah lanjut usianya pun. Apalah sangat nak sokong DSAI yang juga sudah hampir ke lubang kubur kerana usianya.

Apa yang penting ialah abang besar DAP perlu diselamatkan bagi generasi anak cucu keturunan keluarga LIM. Yang lain tak perlu masuk 'Line-Age'. Bak kata falsampah politikus orang Tanah Besar China bawah Dr Sun Yat Seng-kek, 'Untuk menguasai masadepan anda bina masadepan pada masa sekarang'.

1964 - 2014 , berapa generasi pun? Lim Kit Siang pun masih hidup lagi. Dan belumpun menjadi mendiang, semua parti Melayu sudah tumbang. Orang Melayu sudah menjadi Orang Asing di bumi sendiri. Jadi apa ada hal pun kepada DAP nak angkat Wan Azizah? Mana sempat Wan Azizah dan DSAI nak bantu dan sailang DAP semula. Tak sempat sebab orang seperti Ishamudin Rais, Hasnol, Saari Sungib dan ramai lagi amat bersedia untuk berkhidmat dengan tokeh DAP.

Alarh lagipun sejak 1970, masa DEB pun Melayu dah terbiasa jadi hamba kuli orang DAP. Dan terbiasa lidah Melayu jumpa orang DAP dan panggil Tokeh Apa Kabar? Senyum-senyum sikit daaptlah tiga keping not kertas warna ungu.

PAS bukan lagi satu ancaman buat DAP kerana apalah sangat ilmu agama orang PAS. Bukan boleh masukkan gerun ke dalam hati DAP. Malah orang PAS lagi gerunkan DAP berbanding Allah Ta'ala. Sudah menjadi perjuangan PAS untuk mempertahankan dan memperjuangkan DAP dari segala bahana bencana marabahaya. Itu adalah Perjuangan Suci PAS. 

Selangor kan sudah menjadi sebuah  REPUBLIK SECARA AMALI.
Apa DAP nak risau pun. 


Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...