Selasa, 11 Jun 2013

TU LA PASAL PERLU BERI BN LEBIH DUA PERTIGA MAJORITI DALAM PARLIMEN.

sumber blog HELEN ANG.

Tu La Pasal ... sebenarnya, berdasarkan kepada lapuran-lapuran di lapangan, waima 97 peratus pengundi cinabeng pergi ke DAP cinabeng multirasis, BN masih mampu memenangi 156 kerusi pada PRU13 lalu. Tetapi sejak tahun 80an dan 90an sehingga kini, akhbar milik MCA memainkan peranan memberikan kelebihan kepada DAP cinabeng multirasis. The Star mempunyai 5.6 juta pembaca setia. Kesemua 5.6 juta pembaca The Star, berada di kawasan perbandaran dan separa-perbandaran. Kejayaan DAP cinabeng multirasis di kawasan perbandaran dan separa perbandaran, mengikut kata Ketua Media Sosial DAP cinabeng multirasis,-


sumber di petik daripada blog HELEN ANG. 

Kesimpulannya amat jelas, pasukan RED BEAN ARMY tajaan DAP cinabeng multirasis memang wujud dan bukan tuduhan 'Bogeyman'. Cuma bagi menafikannya, DAP cinabeng multirasis, menjadi 'Bogeyman' menuduh ada 'Bogeyman', untuk simpan rahsia 'Bogeyman' sendiri. Seterusnya, DAP cinabeng multirasis bergantung sepenuhnya kepada kekuatan RBA nya. Apabila kekuatan RBA sudah hancur lebur, maka pengaruh DAP cinabeng multirasis, ke atas pengundi di kawasan perbandaran dan separa perbandaran akan hilang terus!

Tu La Pasal, tindakan biadap dan tak beretika 88 orang ahli parlimen pembangkang, membuktikan mereka tak menghargai undi yang diberikan oleh rakyat kepada mereka. Sikap lewa dan besar kepala tersebut, pembuktian betapa mereka hanya berminat dengan diri mereka sahaja. Tindakan tak beretika itu, sudah tentu mengecewakan 5.6 juta pengundi fofuler mereka. Mereka bertindak dengan emosi. Seolah-olah mereka sudah tidak mempunyai sebarang sel otak yang aktif.

Tu La Pasal, kebiadapan puak ultra-kiasu cinabeng DAP dan anarkis PKR, sudah terlampau-lampau. Pertama, mereka tidak menerima baik kekalahan mereka. Kedua, mereka sentiasa mengocak emosi rakyat untuk membenci itu dan ini. Ketiga, mereka sentiasa menghina, mencerca dan mengutok Melayu, agama Islam dan Raja-raja. Keempat, mereka sentiasa melaga-lagakan Melayu dengan cinabeng, Melayu dengan Melayu, Melayu dengan India dan Melayu dengan pribumi Sabah dan Sarawak.

Tu La Pasal, puak pembangkang tidak pernah berhenti dan puashati. Waima setiap kehendak mereka dituruti. Mereka sentiasa memburukkan keadaan. Bukan memperbaiki keadaan. Sejak 2004 sehingga kini, kita kehilangan 9 tahun dalam membangunkan negara. Gara-gara puak pembangkang menghabiskan masa berpolitik. Mereka sedikitpun tidak mahu mengalah dan memberi laluan. Mereka tetap mahu menumbangkan kerajaan sah yang di pilih melalui proses demokrasi. Mereka sedikit pun tidak merasa bersalah di atas kebiadapan melampau mereka.

Tu La Pasal, bilamana kempen awalan mereka, mahu menafikan dua pertiga majoriti dalam Parlimen, kemudian mereka memperolehi dua pertiga dalam DUN Selangor, sedikit pun mereka tidak rasa bersalah apa-apa. Bukankah selama ini mereka mendakwa, dua pertiga dalam DUN dan dalam Parlimen, penyebab utama salahguna dan penyelewengan kuasa, absolute power, corrupts absolutely? Kini, mereka memegang dua pertiga dalam DUN Selangor. Tapi dimanakah semangat perkongsian kuasa di antara mereka? Tak ke itu sudah membuktikan betapa hipokritnya malaon-malaon tersebut?

Tu La Pasal, malaon-malaon itu menyerang BN dan UMNO, dengan sentimen-sentimen perkauman, pelampau, menimbulkan kesangsian terhadap institusi bebas dan agensi keselamatan negara. Insiden Lahad Datu adalah contoh terbaik, di mana malaon-malaon tersebut sesukahati mereka, memperlekehkan pasukan keselamatan negara. Begitulah tahap kebanjingan mereka. Sungguh tak beretika dan tidak profesional langsung. Anihnya, ramai pula golongan cendikiawan, cerdik pandai, profesional dan profesor mempercayai puak banjingan tersebut. Pelik bin Anih kan?

Tu La Pasal, kita perlu mengajar puak malaon-malaon itu. Bagaimana caranya? Dengan memberikan kembali dua pertiga kepada BN. Ianya pasti satu pengajaran yang mampu menyedarkan malaon-malaon itu erti ETIKA DAN PROFESIONALISMA.

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...