Selasa, 21 Ogos 2012

PAKCIK KARPAL BERSEORANGAN.

Veteran politik tak sedar diri Pakcik Karpal Singh bakal menjadi Kambing Hitam puak cauvinis rasis DAP kafir harbi. Guan Eng dan Kit Sialan tidak berbunyi langsung dalam soal Hudud. Menurut penganalisa politik bebas Profesor Madya Doktor Mohd. Fuad Mat Jali Pensyarah Geopolitik, Fakulti Sains Sosial Dan Kemanusiaan, Universiti Kebangsaan Malaysia , Pakcik Karpal Singh berseorangan dalam hal ini. Pemimpin cauvinis rasis DAP yang lain mengambil jalan selamat yakni berdiam diri. Jika berlaku sebarang perpisahan di antara PAS dan cauvinis rasis DAP , pakcik Karpal Singh akan dikurbankan menjadi Kambing Hitam.

Baru-baru ini pakcik Karpal Singh menyalahkan prosedur pembuktian ketat dalam Hudud. Menurut pandangan sempit dan kuno beliau, pembuktian ketat itu tak mampu menghukum pesalah rogol. Beliau berhujah Hudud adalah mustahil dilaksanakan dan tidak mampu membasmi kegiatan jenayah. Bagi seorang pengamal undang-undang yang sering beraksi di dalam mahkamah dan merupakan peguam veteran seperti atok Karpal Singh, pandangan beliau itu dalam kategori 'Anjing Tua Tak Mampu Belajar Benda Baru' ( You cannot teach old dogs new tricks- pepatah Inggeris)

Dalam syariah Islam, mana-mana pesalah jenayah tidak dilepaskan dengan begitu mudah. Jika tidak beban pembuktian tidak mencukupi untuk dikenakan Hudud maka akan dikenakan Takzir seperti denda, penjara dan rotan. 4 orang saksi hanya untuk membolehkan hukuman Hudud dikenakan dan bukannya melepaskan pesalah dari kesalahan jenayah. 

Atok Karpal Singh masih hidup di pemikiran kuno pada zaman jurasik dan zaman gelap Eropah. Pengalaman perlaksanaan Hudud di Arab Saudi membuktikan bahawa kesalahan jinayah rogol tetap mampu dilaksanakan. Kebiasaannya kerajaan Arab Saudi akan merotan pesalah jinayah rogol. 

Oleh kerana jenayah rogol adalah satu jenayah serius terhadap tubuh badan dan maruah seorang wanita sudah tentulah jenayah sedemikian tidak di pandang ringan oleh syariat Islam. Islam meletakkan maruah harga diri wanita lebih tinggi berbanding dengan mana-mana praktik perundangan moden sedia ada. Jaminan perlindungan keselamatan kepada wanita merupakan salah satu keutamaan dalam syariat Islam.

Syariat Islam wujud lebih awal daripada Common Law. Malah menurut pandangan sarjana Barat, Common Law banyak mencedok dari Syariat Islam pada abad ke 11 dan 12 di waktu kemuncak ketamaddunan Islam pertama. Kena ingatlah, Andalusia menjadi pusat pengajian anak-anak Raja Ingeris dan Eropah selama beratus tahun.

Jadi jelaslah kepada kita bila atok Karpal Singh mempersoalkan dan mempertikaikan perlaksanaan Hudud dan menyaman Nashruddin Mat Isa kerana isu Hudud, itu adalah disebabkan oleh perjuangan dan sikap anti Islam sebenar DAP kafir harbi. 

Akar umbi ahli PAS di Pulau Pinang pun sebulat suara menyokong Nashruddin Mat Isa dan akan melakukan apa saja untuk mempertahankan Nashruddin Mat Isa dan Hudud. Ini menandakan perubahan sokongan kembali kepada kepimpinan ulama dalam PAS. Mat Syabu dan beberapa kerat pemimpin PAS yang menjadi setan bissuu' termasuklah Dewan OOOlamak Pusat PAS bakal dipinggirkan oleh akar umbi PAS. 

Hudud memang mampu dilaksanakan di Malaysia dengan syarat PAS dan UMNO bekerjasama sebagai satu suara dan satu iktikad. Berdasarkan kepada pencalonan PRU 12 lalu, PAS mampu mencalonkan seramai 66 orang calon dan UMNO mencalon seramai 117orang calon di semua 222 kerusi Parlimen. 

Bila kekuatan kedua pertubuhan yang mewakili majoriti suara orang Islam di negara ini bergabung dan bersatu bermakna orang Islam di negara ini mampu mempunyai seramai 183 pencalonan (183/222) . 

Dalam hal kesemua 183 calon itu menang bermakna orang Islam mempunyai suara lebih 2/3 majoriti di Parlimen. Sudah tentulah Hudud mampu dilaksanakan. Itu tidak mustahil. Berdasarkan kepada kewarasan ini apakah gunanya akar umbi PAS masih mahu menyokong pemimpin mereka seperti Mat Syabu, Pok Nik, Husam Musa, Khalid Samad, Dr Zulkefly, Dr Rani dan beberapa kerat lagi yang dilabelkan oleh Hasan Ali sebagai parasit-parasit PAS. 

Biarlah beberapa kerat pemimpin cauvinis rasis DAP, PKR dan seorang berdua dalam parti komponen BN hendak membuat bising pun. Bila orang Islam mempunyai 2/3 majoriti suara dalam Parlimen apakah mereka mampu mengasingkan diri mereka daripada Pusat Kuasa Orang Islam? Sendirilah mahu fikir lah.

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...