Ahad, 3 Jun 2012

K-POK NIK .. BERSAMA PAKATAN MENUJU KE NERAKA JAHANAM,


Sejak penubuhannya PAS terlalu ralit dengan pelbagai janji-janji untuk menyaingi UMNO. Tapi tiada satu pun janji mereka tertunai. DAP pula terlalu asik mahukan negara ini di tadbir oleh kaum Cina yang mendokong cita-cita dan aspirasi berlawanan dengan MCA. PKR pula terlalu ghairah mahu menghapuskan UMNO kerana terlalu geram dan berdendam dengan kepimpinan UMNO yang telah menolak Anwar Ibrahim di atas sebab musabab kegilaan Anwar Ibrahim kepada amalan kaum Nabi Luth a.s. Begitulah serba sedikit gambaran budaya K-POK NIK yang di junjung tinggi oleh Pakatan melebihi Al Qur'an dan hadis baginda Rasulullah s.a.w.

PAS yang pada mulanya mahukan Hudud dan Negara Islam tertegak akhirnya dimaudu'kan oleh DAP melalui Anwar Ibrahim. Aibnya mereka bukan kepalang. Setelah memerintah Kelantan selama hampir 22 tahun sejak rampasan kuasa di jalanan pada 1978 (Anwar Ibrahim turut terlibat sama) barulah Pok Nik hendak buat lebuhraya ke syurga. Selama ini Pok Nik tak terfikir nak buat sebab Pok Nik fikir cukuplah dengan mengundi PAS sahaja mampu menjamin pengundi ke sorga. 

Selepas insiden anaknya dan gerombolan PAS melanggar undang-undang kerajaan Arab Saudi dengan berdemonstrasi BUSUK 3.0, Pok Nik menerima tempeleng melalui fatwa para ulama Arab Saudi yang mengatakan adalah salah bagi mana-mana parti politik menjanjikan sorga kepada pengundi. Akbatnya, Hj Hadi pada masa Himpunan Rimba Hijau di stadium Alor Star yang cuma dihadiri oleh kanak-kanak PASTI dan veteran PAS serta kerusi stadium yang sengaja diwarnakan hijau di mana gambar-gambar disuperimposedkan bagi nampak ramai mengatakan di hadapan Pok Nik:-
Pas memang tak boleh janji syurga, yang berhak jamin syurga hanya Allah. Nabi pun tak berhak janji orang masuk syurga, cuma Tuhan bagi tahu Nabi, jadi kita boleh tahu siapa yang beriman dan beramal soleh dan ikut Islam maka akan masuk syurga, itu saja. Kita tak boleh senarai, itu bukan hak kita," 
Kita berasaskan kepada resolusi pakatan pembangkang, mengikut Perlembagaan, Islam sebagai agama Persekutuan, hak bumiputera, bahasa Melayu sebagai bahasa rasmi dan raja berperlembagaan.
"Ini yang kita dahulukan, kita tak mahu lebih daripada itu. Kita bergerak atas tapak itu, tak mahu gopoh," katanya.
Kenyataan Hj hadi amat bertentangan dengan resolusi Pakatan terutama Karpal Singh dan Lim Kit Siang. Malah berlawanan arus dengan Pok Nik. Disebabkan itulah Nizar Sosialis berkata, 'Himpunan pada hari itu adalah petanda kejatuhan PAS di semua peringkat!" ~~~ Amiiiiiin !!!!

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...