Ahad, 20 Mei 2012

ONE, TWO.. JUS .... I'M SOLIIIII .... BILA POLITIKUS CINA JADI TIKUS.

Apabila politikus dan pemimpin politik yang mewakili kepentingan kaum Cina di Malaysia melakukan demo mendesak agar lebih banyak sekolah kebangasaan Cina di bina, ianya adalah suatu petanda bahawa ramai yang tak nak PRU pada tahun nie sebab kalau diadakan pada tahun ini, 100% pengundi akan beralih arah kepada kepimpinan DS Najib. Ramai yang tak nak DS Najib memperolehi mandat 100% daripada rakyat. Ramai mahu menumbangkan BN sebelum BN di uji dalam PRU 13. Kenapakah mereka begitu takut dan gentar? Dalam analisa pendek ini kita kupas sedikit sebanyak mengenainya.

Ramai pemimpin BN pada masa ini memegang jawatan di atas mandat rakyat di bawah Pak Lah pada 2004 dan 2008. Kebanyakannya masih bermimpi dan tidur lena. Malah ada juga yang bersengkongkol dengan pemimpin utama Pakatan untuk mengekalkan jawatan dan kuasa. Ini politik yea. Dalam politik ini macam-macam boleh berlaku. Benda yang anda tak terfikir juga akan berlaku. Semua pihak maklum bahawa pada PRU kali ini dan tiga PRU akan datang, rakyat akan terus mengekalkan sokongan kepada BN. Kenapa?

Setelah BN dan UMNO diperkukuhkan kembali melalui POLISI TRANSFORMASI di bawah kepimpinan DS Najib, membuka ruang dan peluang berinteraksi secara terbuka dengan rakyat tanpa sekatan dan halangan. Rakyat menjadi mesra kembali kepada kerajaan BN. Maka berlakulah pertembungan di antara idealisma REFORMASI dengan TRANSFORMASI. Ternyata setakat ini TRANSFORMASI jauh meninggalkan REFORMASI di belakang. Rakyat percaya TRANSFORMASI lebih berjaya dan praktikal berbanding dengan REFORMASI yang usang dan basi. Jika ini dibiarkan berterusan bermakna REFORMASI terbukti tidak relevan samasekali. Lalu apakah yang perlu dilakukan oleh pendokong REFORMASI? Lakukan sebanyak mungkin demonstrasi bagi menimbulkan keresahan di kalangan rakyat. Diharapkan ianya membawa hasil di mana PRU mampu ditangguhkan dan kerajaan di tukar melalui REVOLUSI jalanan. 

Demonstrasi di Kuantan yang dianjurkan oleh Dong Zhong ditunggangi oleh DAP dan disertai oleh pemimpin-pemimpin MCA bukan di atas kepentingan kaum Cina tetapi bagi meraih perbatuan politik. Kaum Cina rata-rata masih mudah dipengaruhi dengan sentimen berbanding dengan kaum India dan Melayu yang amat masak dengan penipuan politik Pakatan. Alasan hamba berkata begitu kerana jika Dong Zhong benar-benar memperjuangkan kepentingan kaum Cina sudah tentulah isunya ialah mendesak kerajaan mempercepatkan proses intergrasi melalui POLISI 1 SEKOLAH.

Bukannya mereka tak tahu mengenai JUS SOLI dan Dasar Pendidikan Negara serta hak-hak yang termaktub di dalam Perlembagaan Malaysia. Mereka bukan manusia bodoh dalam pendidikan cuma tolol dalam tindakan sahaja. Demo tersebut adalah tindakan nakal segelintir politikus dan pemimpin politik Cina Malaysia yang hendak menjadi tikus. Kalu begitu, kita panggil sahaja Pied-Piper untuk mengaturkan tikus-tikus tersebut. Takpun panggil sahaja PBT untuk membersihkan tikus-tikus tersebut, bukankah Ronie Liu mampu membazirkan wang rakyat Selangor dengan membeli 50 biji kompaktor sampah bagi membantu kroni sampahnya?

TEPUK DADA TANYA IMAN WA CAKAP SAMA LU
DAP ANTI ISLAM & MELAYU
PKR KAKI PENIPU
PAS MATI KUTU DI BULI SEKUTU

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

KALO BYK MAKAN BABI, MUKO DAH SERUPO PERANGAI TOKSAH KIROLA..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...