Isnin, 19 Disember 2011

SENTIMEN PERKAUMAN DIMANIPULASI DALAM PASARAN MASSIMO?


SENTIMEN PERKAUMAN DIMANIPULASI TOKOH KORPORAT CINA MALAYSIA?
MASSIMO LAWAN GARDENIA


Main kasar nampaknya. Rakan bloger GAP mendedahkan apa yang berlaku pada masakini dalam persaingan barangan buatan Malaysia. Polisi liberalisasi yang diperjuangkan oleh persatuan peniaga Cina Malaysia akhirnya menampakkan wajah ketakutan sebenar mereka. Prejudis sungguh menebal di hati dan fikiran mereka. Persaingan sihat bagi mereka ialah 100% monopoli pasaran. Membungkam barangan pihak saingan melalui sentimen perkauman amatlah melampau. 

Di alam maya sudah bertebaran email berbahasa Cina menyeru pengguna Cina Malaysia memboikot Gardenia yang dikatakan milik kroni UMNO Syed Mokhtar al Bukhari. 

Di dalam emel itu orang Cina Malaysia di seru membeli roti jenama Massimo milik Robert Kuok. Roti tersebut telah mula beredar di pasaran.Tidak menghairankan apabila Teresa Kok mula turut dalam kempen ini.

Terlalu banyak bukti nyata bahawa DAP Rasis memperjuangkan hanya kepentingan komuniti Cina Malaysia. KR1M di serang oleh DAP Rasis bukan kerana mutu dan kualiti barangan tetapi kerana mahu mempertahankan kepentingan monopoli peniaga Cina Malaysia. 

KR1M telah menghapuskan sistem orang tengah. Lama kelamaan monopoli peniaga Cina Malaysia semakin merosot dan terpaksa bersaing secara sihat. Prospek ini amat menakutkan orang Cina Malaysia. Sampai bilakah komuniti Cina Malaysia mahu hidup dalam ketakutan bayang-bayang mereka sendiri?

TEPUK DADA TANYA IMAN!

4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

aku setuju.. minggulepas aku ada tengok kertas tulisan cina di tampal dekat roti2 gardinierkt setapak... baru aku tahu apa isi sebenar tulisan itu.. cilaka tul....

Tanpa Nama berkata...

hakikatnya di mana2 saja di malaysia ni dari kedai tayar,kedai buku sampailah supermarket,org melayu dan bumiputera lah yg membantu mengayakan bangsa asing mata sepet...

Tanpa Nama berkata...

massimo nie rase babi , sesuai untuk anjing je kalau nak jual roti jual jer lah, tak payah nak gunakan isu perkauman.tunjuk kat si robert kuok yang bodoh ni kuasa orang melayu.jgn main pijak2 jer kat org melayu.
dah lama dah kita bersabar! jom boikot sume produk robert kuok!

Tanpa Nama berkata...

massimo raa sabun, macam haram. tak sedap langsung! rugi je dulu aku beli massimo! kita boikot roti massimo milik robert KUOK!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...