Isnin, 28 November 2011

FITNAH NFC 'SAYA TIDAK AKAN JELASKAN .. TAPI ADA SATU, DUA MESEJ .. '


ISU FITNAH NFC. Syabas Dato' Shahrizat Jalil ! Tak kisahlah apa pun suara-suara sumbangsih yang kedengaran dan cuba mentafsirkan apa yang dikatakan olehnya, bagi Hamba bahasa Bani Jawi ini memang sukar untuk difahami oleh kaum bukan bani Jawi. Hanya bani Jawi sahaja yang faham bahasa bani Jawi. Petikan kata-kata Dato; Sharizat Jalil :-
Saya tidak akan jelaskan (isu NFC) tetapi ada satu, dua mesej yang nak saya jelas kepada pihak di luar sana semasa persidangan Wanita Umno nanti. Tunggulah. Sebagai pemimpin, kita kena banyak bersabar, tenang dan jangan cepat melatah.
 "Saya tidak akan jawab. Kalau nak bertanya mengenai NFC, tanyalah kepada orang NFC. Saya hanya akan tumpukan pada Pergerakan Wanita Umno,"
 "Dalam politik (parti) mana tidak ada masalah, tambahan pula pembangkang, dia takut kerana Wanita Umno kukuh bersatu padu dan dia cuba untuk menggoyahkan Wanita Umno tetapi Alhamdulillah, Umno dan Wanita Umno tetap kental.
"Keimanan kita, keikhlasan kami tidak akan berganjak dan kita tak akan mudah melatah walau apa pun pembangkang nak buat sebabnya kita ikhlas dalam perjuangan untuk agama, bangsa dan negara,"
Dato' Shahrizat Jalil pernah berkata semasa di Kerdau, Pahang:-
"Jangan disangka Wanita UMNO ini lemah. Warna merah mungkin sekadar hiasan luaran. Namun, bara semangat yang ditanam di dalam jiwa Wanita UMNO bak api yang membakar mengatasi Gelombang Merah."
Bukan hendak membodek Dato' Shahrizat Jalil tapi ada kebenaran dalam kata-katanya. Buat apa melayani tanggapan-tanggapan dan takrifan-takrifan yang belum tentu ada kebenarannya? Biarlah tuan punya badan sendiri yang memperjelaskan dan kita mentakrifkannya mengikut apa yang tuan punya badan cakap dan bukan ikut kita punya sedap.

Al-maklumlah bani Jawi ini mempunyai ramai musuh dan tidak ketinggalan juga spesis yang mengaku kawan tapi tindak tanduk seperti musuh menyelinap. Kalau sendiri yang terasa malu akibat tidak tahan memampan fitnah pembangkang kepada pemimpin sendiri lebih eloklah jangan mengaku berasal dari Bani Jawi. 

TEPUK DADA TANYA IMAN! 

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

lahanat2 ni sibuk memperjuangkan bangsa kafir babi membuka ladang babi besar2 besaran di selangor.. daripada memperjuangkan bangsa melayu menternak lembu halal secara besar2an untuk pasaran halal tempatan.. PERSOALANNYA APA MOTIF SI CELAKA TU?

Jas Salleh berkata...

Motifnya hanya untuk mencelakan Bani Jawi dan Tanah Jawi seluruhnya.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...