Ahad, 18 September 2011

MENGHAPUSKAN WADAH BANGSA SENDIRI ITU PERJUANGAN DALAM TUNTUTAN AGAMA?

Di Malaysia ini, sebutkan satu persatu wadah untuk orang Melayu yang berbentuk parti politik. Ada? PAS enggan mengakui perjuangan mereka adalh wadah untuk membela bangsa. PKR? PKR sudah lama menolak wadah bangsa Melayu. biaDAP ? Ianya dipenuhi dengan kudis-kudis, pekung-pekung dan nanah hanyir ultra rasis. 


Dalam barisan kepimpinan Tertinggi biaDAP,



Bukankah itu hanya tinggalkan UMNO sahaja? Selain daripada UMNO wadah mana lagi yang memperjuangkan untung nasib orang Melayu di Malaysia? Ada ? PERKASA bersifat NGO bukan sebuah badan politik seperti UMNO. 

Kenapa selama ini biaDAP memfokuskan kepada kehancuran UMNO? Tidak PAS? atau PKR? Di samping itu juga biaDAP memfokuskan kepada kehancuran PERKASA. Kenapa?

Tidakkah ini memberikan petanda kepada orang Melayu di semua peringkat usia dan tingkatan sosial termasuklah mahasiswa/i IPTA dan IPTS bahawa biaDAP tidak memperjuangkan EQUALITY  untuk semua rakyat? Tidak percaya? Lihat kenyataan ini dilaman sessawang rasmi biaDAP:-
Equality is the precondition of free development of personality. It does not mean uniformity and levelling out, but opposition against exploitation and against the privileges of those controlling economic and political power.
 Takrifan 'EQUALITY' biaDAP celake beso ialah :-
1. Pembangunan sifat individualiti bukan pembangunan kolektiviti.
2, Ianya tidak bermaksud uniformiti dan kesamarataan.
3. Penentangan terhadap exploitasi dan keutamaan golongan yang menguasai ekonomi dan kuasa politik.

Pelik kan? biaDAP menguasai Pulau Pinang, Selangor (di belakang tabir) dan pernah menguasai Perak tetapi sepanjang tempoh penguasaan mereka di dalam bidang ekonomi dan kuasa politik tersebut adakah bermakna biaDAP akan menentang diri mereka sendiri?

Kenapa pula biaDAP menafsirkan EQUALITY tidak bermaksud UNIFORMITI dan KESAMARATAAN? Tidakkah takrifan itu sendiri menyalahi dan melanggar perjuangan mereka sendiri?

Patutlah dalam barisan kepimpinan tertinggi biaDAP dipenuhi dengan anak beranak sanak famili.


Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...