Jumaat, 9 September 2011

KALAULAH KIAI SALLEH MASIH HIDUP.

Bayangkan senario ini, Febuari 1950, Mat Indera tersenyum puas melihat korban semakin meningkat di pihak polis. Para isteri dan anak-anak mereka turut di campak ke dalam api yang sedang menjulang-julang tinggi. Suara jeritan kesakitan isteri dan anak anggota polis yang sedang terbakar dalam api yang menjulang menjadi satu kepuasan kepada Mat Indera. Dendamnya terhadap British sudah terbalas. Tapi yang terbakar hidup-hidup adalah wanita dan kanak-kanak yang bukan berbangsa Ingeris. Mat Indera puas dan dalam hatinya berdetik jika dia di tangkap dan di hukum gantung dia telah puas melempiaskan dendamnya. Biarlah peristiwa itu menjadi pengajaran kepada bangsanya yang pada pandangannya adalah barua British! 'Berani lagi kamu melawan komunis! Rasakan!' getus suara hatinya.

21 Ogos 2011, Mat Syabu memuji-muji tindakan kejam tidak berperikemanusiaan Mat Indera dalam peristiwa di rumah pasung Bukit Kepong Johor. Para hadirin turut terpukau dengan penceritaan 'Sejarah Benar' seorang pejuang! Nah! Rasakan UMNO ! Kamu barua British ! Anjing British! Itulah padah yang sesuai bagi pengkhianat negara sebenar!

Kalaulah Kiai Salleh masih hidup, tentulah Kiai Salleh akan menceritakan kepada Mat Syabu dan para hadiran kepada Isham Rais (yang pernah lari ke luar negara selama 21 tahun bersuaka politik di Belgium pada masa anggota tentera dan polis terkorban, menjadi cacat anggota, para ibubapa kehilangan anak tersayang, isteri menjadi janda dan anak-anak kecil menjadi yatim piatu) dan Aziz Bari; bahawa Mat Indera dan pengganas komunis ketagih darah Melayu, ketagih darah Raja-raja Melayu ketagih darah para imam, darah para bilal dan darah guru agama di kampung-kampung. 

Kalaulah Kiai Salleh masih hidup, tentu dia akan menceritakan bahawa anggota polis dan UMNO yang mereka bertiga dan seluruh angkatan Pakatan Pro Komunis labelkan sebagai Barua British, Anjing British dan Pengkhianatlah yang menyelamatkan Raja-raja Melayu, ramai orang Melayu, para imam, para bilal dan guru-guru agama semasa Mat Indera dan pengganas komunis mengganas dan berpesta mabok darah. 

Kalaulah Kiai Salleh masih hidup, sudah tentu dia sendiri akan menangkap Mat Syabu, Isham Rais dan Aziz Bari kerana masih terbayang-bayang di matanya dan terngiang-ngiang di telinganya suara ratap tangis jerit pekik darah merah basah bangsanya mengalir ke bumi ini kerana di bunuh oleh Mat Indera dan gerombolan pengganas komunis yang mabokkan darah bangsanya !

Mat Indera dan Chin Peng tersenyum puas.



Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...