Ahad, 14 Ogos 2011

SEJAUHMANA HEBATNYA PENTADBIRAN DAP PAS PKR PSM?

Selama ini kita asek dimomokkan oleh Pakatan Haramjadah mengenai kelemahan-kelemahan pentadbiran BN dengan dakyah-dakyah mereka. Namun pada masa yang sama kita melihat pentadbiran-pentadbiran DAPKRPASM hanya menumpukan sepenuh masa mereka untuk berpolitik sahaja. Merekalah yang paling banyak memuat naik bermacam-macam klip video ceramah-ceramah politik, bermacam-macam bentuk poster propaganda politik, bermacam jenis billboard kain rentang dan pamplet berunsur propaganda, mengadakan forum wacana majlis dialog itu dan ini dan menerbitkan bermacam jenis media berunsurkan propaganda TETAPI ... TETAPI .... TETAPI ... dimanakah bukti-bukti jelas yang nampak pada pembangunan dan lonjakan ekonomi kepada rakyat jelata?

Dimanakah manafat-manafaat hakiki yang sedang dinikmati oleh rakyat daripada idealisma sosialis PR? 

Rata-rata rakyat di bawah pentaddbiran mereka masih terbelenggu dengan masalah ekonomi seharian. 

Harga barangan keperluan di negeri-negeri pentadbiran mereka masih terlalu tinggi dan masih mengharapkan kepada tindakan kerajaan pusat untuk mengawalnya.

Harga secawan teh di negeri-negeri pentadbiran PR masih sama dengan negeri-negeri pentadbiran BN.

Purata gaji di sektor swasta masih sama dengan negeri-negeri di bawah BN.

Kadar kemiskinan masih tidak berkurangan walaupun sedikit.

Dimanakah kejayaan-kejayaan yang benar-benar nampak yang dilakukan dengan jayanya oleh pentadbiran PR berdasarkan kepada idea-idea dan konsep-konsep yang mereka laung-laungkan?

Kalau jawapannya TIDAK ADA, eloklah korang undi BN sahajalah.

2 ulasan:

Otak Geliga berkata...

100% true bro....no achievements..yg mrk suka buat hanya DEMO, FITNAH, GULING2, TUDING2, TANGGUH2, CERAMAH2, TIPU, FLIP FLOP, JANJI KOSONG, pendek kata yg buruk2 belaka.

masa kerajaan BN mmrnttah mrk kata x da pembangunan sooooooo....mrk2 yg menyokong PR ni sama la mcm dialog dlm HANTU KAK LIMAH BALIK KAMPUNG "Pembangunan dpn matapun x nampak"

x tahulah tahap mana pemikiran n imaginasi puak2 PR ni. heh!

Jas Salleh berkata...

yang beno nya itulah benda nyer bro ..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...