Ahad, 14 Ogos 2011

BURUKNYA PERILAKU NIK AJIH SEMBAHAN JIHADIS MILITAN PAS.

Jika kenyataan itu dikeluarkan oleh Kalipah Guan Eng atau Mursipol Karpal Singh ataupun ostat Kit Siang itu perkara biasa kerana mereka masih berbuat Kafir Harbi. Tetapi kenyataan itu dikeluarkan oleh NIK AJIH ! Orang yang selalu dikatakan sebagai Ulamak warisatul Anbiya' oleh pentaksobnya. Mari kita perhatikan kenyataan Nik Ajih yang dilapurkan oleh Doktor bloger tersohor di Malaysia, Dr Novandri.
KOTA BHARU -- Menteri Besar Kelantan Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat tidak bersetuju amalan bacaan al-Quran dibuat menggunakan pembesar suara sehingga mengganggu mesyarakat sekitarnya.  Mursyidul Am PAS itu berkata perbuatan itu tidak mengambil kira sensitiviti masyarakat setempat sehingga boleh menyusahkan mereka dan seseorang Islam harus menghormati masyarakat sekeliling dengan tidak membuat bising, walaupun dengan membaca al-Quran menggunakan pembesar suara.  Sehubungan itu, beliau menyokong tindakan Jawatankuasa Fatwa Negeri Pulau Pinang yang melarang bacaan al-Quran menggunakan pembesar suara pada waktu Subuh
Hambe petik sekali lagi kenyatan kontroversi Nik Ajih yang dilapurkan  "...... dan seorang Islam harus menghormati masyarakat sekeliling dengan TIDAK MEMBUAT BISING, walaupun dengan MEMBACA AL QUR'AN menggunakan pembesar suara..."

Apa yang anda faham dengan kenyataan Nik Ajih tersebut? Nik Ajih mengatakan bahawa mana-mana surau dan masjid yang mengamalkan bacaan al Qur'an melalui pembesar suara adalah suatu perbuatan membuat bising !! Tak kiralah samada yang mendengar bacaan tersebut sampai ke telingnya sendiri, orang Islam di sekelilingnya atau ke telinga manusia-manusia lain yang ada. Apa sudah jadi ini? Adakah Nik Ajih semasa membuat kenyataan itu dalam keadaan mentalnya waras ?

Membuat ceramah politik dan mengutuk mencacai mencerca pihak lain di dalam masjid yang mana ceramah tersebut disalurkan kepada pembesar surau masjid dan surau TIDAK BISING?

Melaungkan azan dan iqamat menandakan masuk waktu juga adalah BISING?

GUAN ENG telah berjaya melakukan KONVERSI/ MENGUBAH fahaman Islam ke Sosialis Religus ke atas Nik Ajih dan bukan sebaliknya. Sekarang ini Nik AJih dan PAS sudah senada seirama dengan kehendak Guan Eng. Tahniah Guan Eng , anda bukan sahaja berjaya memurtadkan ramai umat Islam melalu kerja-kerja amal DUMC Gereja Sel Protestan Metodis tetapi anda juga berjaya menyesatkan akidah Nik Ajih

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...