Isnin, 22 Ogos 2011

RM 9 JUTA UNTUK 50 METER ! JAMBATAN POK NIK TERMAHAL DI DUNIA!

Di dedahkan bahawa jambatan sepanjang 50 meter yang di bina oleh Pok Nik di Kelantan di samping sebuah stadium idaman hatinya di bina pada kos yang amat mengagumkan dan memening kepala pakar matematik dunia. Apa tidaknya, jambatan sepanjang 50 meter itu di bina pada kos melampau-lampau sejumlah RM9 juta! Berbanding dengan sebuah jambatan di Wakaf Setan yang sepanjang 500 meter di bina oleh JKR pada kos RM 4 juta sahaja. 

Dikatakan bahawa jambatan termahal dan terpendek itu diberikan kepada sebuah syarikat kontraktor Cina Perak. Bayangkanlah, pada kos RM 4 juta JKR boleh bina jambatan sepanjang 500 meter. Pok Nik pula membina jambatan sepanjang 50 meter (1/10 saiz ) pada kos RM 9 juta ! Wow ! Dasatnya !



Perbandingannya kos jambatan di Wakaf Setan dengan RM 9 juta untuk bina jambatan sepanjang 50 meter itu ialah Kelantan boleh membina 2 buah jambatan sepanjang 500 meter dan masih berbaki RM 1 juta. Bagaimana jambatan sepanjang 500 meter lebih murah berbanding dengan jambatan sepanjang 50 meter?


Pada kos RM 4 juta untuk membina jambatan sepanjang 500 meter bermakna 1 meter kosnya ialah RM8,000.00 berbanding dengan kos yang di bina oleh pok Nik bagi jambatan sepanjang 50 meter pada kos RM 9 juta bermakna 1 meter = RM 180,000.00. Ini bermakna perbezaan kos yang begitu tinggi antara RM 8,000.00 dengan RM 180,000.00 ( 22.5 kali ganda!).

SPRM TAK NAK KE JENGUK-JENGUK APA MASALAHNYA SAMPAI SEBUAH JAMBATAN SEPANJANG 50 METER TERPAKSA DI BINA PADA KOS RM 9 JUTA??? INI MELIBATKAN DANA AWAM. PK NIK WAJIB BERTANGGUNGJAWAB DAN TELUS MENGENAINYA.

Sumber maklumat daripada rakan fesbuk Minah Konga. 

6 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

DIA GUNA BATU DARI SYURGA.. TU YANG MAHAL TU..
MUNGKIN ADA MALAIKAT DARI KELANTAN MINTAK KOMISYEN LAGI....

NEGERI ISLE LA KATAKAN...

Lelaki yg beragama islam. berkata...

apa yg ko ckp ni. jgn main ckp je pasal malaikat dan syurga. bawa la bertobat..... jgn dok nak fitnah. nanti tergolong dalam golongan yang munafik.munafik ni tempat neraka yg paling bawah sekali. jgn dok kejar dunia sgt,,,.,,

C L J berkata...

CARA PENGURUSAN ISLAM LA TU KAN ???

perjuang merbok berkata...

amboi..kena kt depa fitnah ler..yg depa dok fitnah kerajaan bn,najib ,rosmah tu depa tak tau balasanny di akhirat nanti..sampai akbar kompas.com minta maaf kat najib

Tanpa Nama berkata...

pok nik tgh giler nak pakai gejet. Lepas ni nak pakai galaxy tab baru pulak, macbook plak... hehehehe... kena la masyuk

Jas Salleh berkata...

Citer banyak taknak ler
ada ke aku tuduh Pok Nik rasuah?
Aku cuma bagitau kt semua orang ...
Pok Nik buat jambatan 50 meter rega RM 9 juta
JKR buat jambatan 500 meter rega baru RM 4 juta
Itu fitnah ke ?
Ekekekekekekekeke
Jangan nak tulis FITNAH ikut suka hati ko je

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...