Khamis, 16 Jun 2011

HAMBOI ABANG & MAKCIK SIAPA INI YANG TIDAK PUASHATI MENANG 5 BUAH NEGERI ?


Jangan Bohonglah ! Mustahil Pilihanraya di Malaysia adalah seburuk yang didakwa oleh Rejim Pakatan Haramjadah satanisma dapkrpas kerana Rejim Pakatan Haramjadah Satanisma dapkrpas memenangi 5 buah negeri dan dap menambah  kerusi di PRN Sarawak. Apa niat dan tujuan Rejim Pakatan Haramjadah Satanisma dapkrpas sebenarnya?
1. Bila mana-mana pemimpin Rejim Pakatan Haramjadah Satanisma dapkrpas menyuarakan rasa tidak puashati terhadap sesuatu perkara dan isu yang tidak menyebelahi mereka, rakyat menjadi mangsa kekeliruan yang mereka timbulkan. 

2. Pemimpin rejim pakatan haramjadah dapkrpas tidak pernah mengambil sebarang langkah dan inisiatif untuk membantu meringankan bebanan rakyat sebaliknya mereka lebih menumpukan kepada usaha-usaha pengekalan  dan perlumbaan kuasa dengan Barisan Nasional. Ini telah menyebabkan banyak kerugian di pihak rakyat dari segai ekonomi dan penghidupan mengakibatkan permasalahan ekonomi dan sosial rakyat teruk terjejas. 

3. Usaha-usaha pemulihan ekonomi dan semua polisi awam Barisan Nasional sebagai kerajaan Pusat seringkali dikritik secara membuta tuli dan di sabotaj oleh rejim pakatan haramjadah. Isu-isu yang diketengahkan oleh rejim pakatan haramjadah hanya lebih menumpukan kepada permasalahan peribadi pemimpin-pemimpin mereka.

4. Pakatan haramjadah dapkrpas tidak berfungsi dengan baik dan sempurna dalam menjalankan tugas-tugas pentadbiran eksekutif dan legislatif serta sebagai pembangkang yang berfikiran bernas kepada kerajaan Pusat. Rakyat dikecewakan oleh mereka.

5.  Mereka telah gagal total dan begitu mengecewakan rakyat jelata. Untung nasib rakyat kebanyakan masih di bela oleh kerajaan Barisan Nasional. Rejim Pakatan Haramjadah dapkrpas tidak berminat untuk melakukan usaha-usaha pemulihan ekonomi dan meringankan bebanan ekonomi rakyat di bandar dan di luar bandar. Mereka lupa bahawa kini mereka mentadbir dengan kuasa eksekutif di lima buah negeri tetapi mereka berperangai seperti sekumpulan berok mendapat bunga.

Pemimpin Rejim Pakatan Haramjadah terlalu mabok kuasa sehingga mereka melupakan kepentingan rakyat jelata. Sepatutnya mereka memberikan kerjasama kepada kerajaan Persekutuan dalam memulihkan ekonomi negara agar bebanan kewangan rakyat jelata dapat diminimalkan. Kerajaan Barisan Nasional akan melaksanakan skim gaji minima tetapi di mana pula perlaksanaan polisi yang sama di negeri-negeri tadbiran eksekutif rejim pakatan haramjadah? TEPUK DADA TANYA IMAN.

1 ulasan:

Wake UP! berkata...

Tak puas hati? Balik Chinalah.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...