Sabtu, 21 Mei 2011

VIDEO SALAHLAKU SEKS LELAKI 'Y' : KESALAHAN SEKS ORAL S. 377A KK- ATAS KAPASITI APA SUPAYA PELAKU SEKS ITU DI AMBIL TINDAKAN?




Seorang pemberi komen bertanya kepada JS, di atas kapasiti apakah lapuran polis di buat untuk memastikan supaya pelaku seks oral dalam video tersebut di ambil tindakan ? Seksyen 107 Kanun Acara Jenayah Akta 593 adalah jawapan kepada pertanyaan pemberi komen tersebut. Di bawah di petik kembali soalan beliau tersebut.

Mohd Afdzal Mokhtar berkata...
salam bro..walaubagaimanapun,mesti org yg buat oral sex tu kene buat aduan,btol x..?kalau kite yg x de dlm itu gambar buat aduan,x bole la nk disabitkan pelaku sex oral tu...memang aduan boleh dibuat,tapi diatas kapasiti ape supaya pelaku didlm video sex itu di ambil tindakan..?
21 Mei 2011 12:31 PM 




1.  Kita boleh membuat lapuran Polis di atas kapasiti yang di sebut dalam seksyen 107 (1) KAJ [Kanun Acara Jenayah] bagi membolehkan pihak polis menjalankan siasatan di atas maklumat yang di berikan oleh kita berkenaan dengan perlakuan seks oral dalam video tersebut. 

2. Kapasiti mana-mana orang perseorangan dan pertubuhan NGO adalah di atas kapasiti ' PEMBERI MAKLUMAT' di bawah seksyen 107 (1) KAJ tersebut.

3. Berdasarkan kepada maklumat yang di terima itu, pihak polis akan menjalankan penyiasatan mereka mengikut prosedur yang ditetapkan seterusnya di dalam Bahagian V (5) Bab XIII (13) KANUN ACARA JENAYAH AKTA 593.

Diharapkan penerangan ringkas ini dapat memberikan manafaat kepada semua pihak. Bila dah dapat manafaat, bertindaklah untuk memanjangkan manafaat itu kepada seluruh rakyat Malaysia yang kini mahu KEBENARAN didedahkan kepada umum. Kepentingan Agama, Bangsa dan Negara berada pada pilihan anda semua. Tepuk Dada Tanya Iman.

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...