Isnin, 25 April 2011

BUATLAH KEBAJIKAN WALAUPUN SEBESAR BIJI SAWI ... HULURKAN BANTUAN KEPADA ADIK MOHAMMAD AIDIL AIZIL.

Gambar Ihsan matkilaupenang.blogspot.

1.  Rakyat Malaysia berjumlah dalam anggaran 27 juta orang, ahli UMNO ada hampir 3 juta tak termasuk ahli-ahli parti komponen dalam Barisan Nasional. Rakyat Malaysia yang berkhidmat dalam Perkhidmatan Awam ada hampir 1 juta orang tidak termasuk ATM, PDRM dan RELA. Jika setiap hari kita hanya menderma 50 sen dalam sebulan bermakna kita berderma RM15.00 setiap seorang. Jika secara istiqomah menderma RM15 sebulan selama setahun RM180 bersamaan dengan perbelanjaan beli rokok 2 minggu. RM 15 sebulan x 500,000 orang Melayu dapat mengumpul RM 7.5 juta. RM7.5 juta dapat membantu hampir 50,000 pesakit kronik dalam perbelanjaan perubatan mereka. Fikirkanlah.

2.  Mengikuti blog matkilau.penang dalam entrinya ADUAN BELIA MAJLIS BELIA MALAYSIA pada hari Ahad semalam, mengenai nasib adik Mohammad Aidil Aizil Mohammad Sazlee , 15 berasal dari Kampung Batu 10, Labu Hilir, Negeri Sembilan. Ayuh marilah bantu walaupun kita hanya menderma RM1 tapi jika seramai 1 juta orang menderma RM1 pada hari ini pada sebelah tengahri secara serentak, sebelah petang sudah ada RM1 juta untuk bantu adik Mohammad Adidil Aizil ini. Hubungi sekarang

Puan Faridah (Ibu)
017-3852610
atau terus melawat ke Wad Neuro HKL (Wad 6B)


MOHAMMAD RIZAN HASSAN
SETIAUSAHA-J/KUASA KHIDMAT MASYARAKAT DAN RAKAN MUDA
MAJLIS BELIA MALAYSIA
TEL: +60137733676

BERDERMALAH, LAKUKAN KEBAJIKAN WALAUPUN SEBESAR BIJI SAWI PALING TIDAK PADA HARI INI, KITA TAHU DALAM MUHASABAH DIRI BAHAWA KITA MELAKUKAN SEDIKIT KEBAIKAN DAN KEBAJIKAN. YANG SEDIKIT ITULAH MENJADI BESAR.


1 MALAYSIA lakukan KEBAJIKAN!

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...