Ahad, 28 Jun 2015

DAHSYAT ! ADA MENDIANG DAPIGS SABAH DIDAPATI MENIPU & MENYAMAR PRIBUMI SABAH

kredit kepada Ir Jebat Modern (sumber asal info) 

BISMILLAHI ALLAHU AKBAR 

Kita nak tengok lar apa CEC Dapigs nak ambil tindakan ke atas salah seorang puaknya di Sabah yang didapati bersalah oleh Kota Kinabalu Native Court menyamar dan menipu taraf pribumi Sabah. Berikut adalah laporannya di petik dan di ambil daripada akaun fesbuk Ir Jebat Modern :-

TIPU DAN MENYAMAR SEBAGAI KAUM PRIBUMI SABAH - PENGERUSI DAP SABAH TURUT TERLIBAT SAMA !!!
Demi tamakkan tanah dan mahu membolot kekayaan hasil bumi Sabah, ada pihak yang menipu sijil pribumi mereka. Dan semalam, SPRM telah bertindak dan menangkap beberapa orang daripada mereka turut ditangkap.
Seluas 2,000 hektar tanah yang diperuntukkan untuk Bumiputera di Pantai Timur Sabah dan RM10 juta yang dibeli oleh bukan-Bumiputera dalam Amanah Saham Bumiputera, telah dibekukan oleh SPRM. (RUJUK SINI) TAnah dan saham ASB itu telah dibeli dengan menggunakan sijil pengakuan pribumi palsu atau Sijil Anak Negeri. 14 orang individu telah dikenalpasti.
Berita ini, langsung tidak mendapat perhatian daripada Lim Kit Siang. Tidak disebut langsung oleh DAP mahupun mereka yang banyak bercakap tentang ketelusan, kejujuran dan anti penyelewengan.
Menariknya, salah seorang daripada mereka yang terlibat adalah Pengerusi DAP Sabah yang juga merupakan Ahli Parlimen Kota Kinabalu yang cukup terkenal dengan penentangannya terhadap pembinaan sebuah masjid. Masjid disifatkannya sebagai punca segala masalah kerana bising pada waktu subuh dan menyesakkan jalanraya pada hari Jumaat.
Sijil Anak Negeri milik Jimmy Wong telah ditarik balik pada September 2012 pada ketika dia masih lagi seorang ADUN Sri Tanjung. Sebelum itu, kesahihan Sijil Anak Negerinya telah dipersoalkan dalam sidang DUN.
Akhirnya sebuah lembaga penyiasat yang dilantik telah menarik balik Sijil Anak Negeri Jimmy Wong.
Jimmy Wong mengaku sebagai Sino-Kadazan. Sedangkan jalur keluarganya langsung tidak menunjukkan setitik darah Kadazan pun dalam tubuhnya memandangkan kedua-dua ibu bapanya adalah Cina sepertimana yang terdapat dalam sijil kelahirannya.
Itulah yang DAP kecohkan sangat... pasal kesamarataan, pasal meritokrasi kononnya tetapi hakikatnya keinginan besar mereka untuk menguasai Sabah dan Sarawak adalah tanahnya. Mereka sanggup berbuat apa-apa sahaja, hatta menipu Sijil Anak Negeri.
Hairannya, DAP juga yang begitu hebat mendakwa mereka adalah parti berbilang kaum. Bila dah parti berbilang kaum, mereka seharusnya ada jati diri dengan setiap anggota dalam parti itu tidakperlu menyamar sebagai kaum lain semata-mata kerana mahu membolot tanah dan peruntukan yang diberikan oleh Kerajaan kepada Bumiputera.
Kah kah kah , itu ler sapa suruh percaya pepuak mendiang dapigs lagi ?

Itu baru sikit je.... kalau di bongkar lagi, lagi banyak penyelewengan dan salah laku puak mendiang dapigs ini di mana-mana saja.

Inilah puak yang Bajet Suci tapi sebenarnya terpalit dan penuh dengan hipokrasi, cauvinistik dan penipuan kepada orang ramai.

1 ulasan:

Kisah Sukses berkata...

KAMI SEKELUAR TAK LUPA UCAP PUJI SUKUR KEPADA ALLAH S,W,T DAN TERIMA KASIH BANYAK KEPADA AKI,RUSLAN KARNA NOMOR GHOIB/RITUAL YANG AKI, BERIKAN 4D (8301) BENAR BENAR TEMBUS 100% DAN SAYA MEMENANGKAN 230 RIBU RINGGIT ALHAMDULILLAH, SEKARANG SAYA BISA BALIK INDONESIA DAN MEMBELI RUMAH DAN KERETA WALAUPUN SAYA CUMA TKI YANG BEKERJA DI KILANG SELANGOR MALAYSIA, INI ADALAH KISAH NYATA DARI SAYA.JIKA ANDA PENUH KEPERCAYAAN DAN KEYAKINAN SILAH ANDA TELEPON LANGSUNG AKI RUSLAN SALEH DI NOMOR (_+_6_2_8_1_2_4_3_4_7_7_4_5_5_)KERANA DIA ADALAH SUHU SPIRITUAL TERKENAL DI INDONESIA ATAU KUNJUNGI WEPSITE KLIK DISINI
JADI TEMAN YANG DALAM KESUSAHAN JANGAN PERNAH PUTUS ASAH, KALAU SUDAH WAKTUNYA TUHAN PASTI KASIH JALAN’TERIMAH KASIH..



JIKA ANDA BUTUH ANGKA RITUAL 2D 3D 4D 5D 6D DI JAMIN 100% JEBOL ATAU PUNYA MUSTIKA GHAIB INGIN DIPAKAI MENARIK UANG BILAH BERMINAT TELEPON AKI RUSLAN SALEH NMR (_0_8_1_2_4_3_4_7_7_4_5_5_) ATAU KUNJUNGI WEPSITE KLIK DISINI

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...