Isnin, 7 Oktober 2013

Kenyataan Supa- Rasis Prejudis Melampau Daripada Dogs And Pigs.


Manusia yang masih kata Dogs And Pigs sebuah parti politik yang tak rasis adalah manusia yang buta mata hatinya hitam legam. Dogs And Pigs ditubuhkan pun bukan kerana nak perjuangkan nasib semua kaum. Ianya satu platfom yang konsisten menghentam Melayu dan kaum lain dan perjuangkan Ketuanan Cina dan Kecinaan. Politikus  Dogs And Pigs adalah manusia biasa seperti mana-mana manusia lain. Mereka bukan Nabi, bukan maksum, bukan bersih (itu sudah pastilah sebab istinja' pun pakai kertas tandas, kencing tak basuh, tak pernah berwudu') . Politik Dogs And Pigs cuma kutok dan maki hamun UMNO je. Satu jasa pun takde kepada kaum lain. Apa pembangunan yang Dogs And Pigs lakukan untuk kaum lain? Rugi je golongan 'Scissorati' dalam MCA dan GERAKAN beri 'sokongan senyap' kepada Dogs And Pigs. Dan mengundi Pakatan Ahzab satu perbuatan merugikan semua kaum baik Melayu, Cina, India, etnik lain dan Bumiputera Sabah & Sarawak. 

Bila kenyataan itu diterbitkan difesbuk, ada macai alkhannas mempertahankan kenyataan rasis berkenaan. Kononnya, ianya satu cabaran.Apa untungnya mempertahankan mulut longkang politikus rasis Dogs And Pigs? Makin dipertahankan, makin besar kepala dan ego rasis Dogs And Pigs. Dan semakin busuk ler mulut longkang politikus rasis Dogs And Pigs tu. Tengok di Selangor sajalah. Pengundi Melayu yang mengundi Pakatan Ahzab sebab ada PAS dan PKR, kerugian besar bila Dogs And Pigs bolot semua jawatan EXCO Penting dan lebih berkuasa daripada PAS dan PKR. Lihat di Pulau Pinang sendiri, dimana Dogs And Pigs mempunyai duapertiga majoriti dalam DUN, apa yang mereka buat? 

Buka mata luas-luas, tengok apa yang berlaku didalam proses pemilihan Jawatankuasa Pusat Dogs And Pigs. Dua kali dibuat. Proses pengiraan semula dan ahlinya dari kaum India membawa kes ke mahkamah. Karpal Singh pula yang sibuk kata ahli yang berbuat demikian adalah pembelot Dogs And Pigs. Tengok apajadi kepada bloger Melayu yang menjadi ahli Dogs And Pigs seperti Aspan Alias. Dimana kedudukan mereka? Tengku Puji dan Ariff Sabri yang menjadi ADUN atas tiket Dogs And Pigs, dimanakah kekuasaan politik mereka didalam hirarki Dogs And Pigs? 

Dogs And Pigs tak pernah memberi ruang dan peluang kepada bangsa lain untuk menjadi dominan didalam hirarkinya. Hegemoni satu bangsa sahaja diamalkan. Keahlian bangsa lain hanya sekadar kosmetik dan mekap untuk nampak 'cantik'. Ini bukan cerita dongeng dan khayalan. Tapi realiti yang ramai tahu tapi enggan mengakuinya kerana terbawa-bawa dalam emosi membenci UMNO/BN. Pernahkah mereka fikir, Apa untung aku dapat bila terus-menerus benci UMNO/BN, Dogs And Pigs dah untung banyak, aku apa dapat? Sepatutnya, bila dah taknak sokong UMNO/BN , kehidupan mereka berubah. Tapi taraf dan status kehidupan mereka masih kekal begitu juga. masih ditakuk lama. Yang berubah ialah kehidupan bermewah-mewah para politikus Dogs And Pigs serta konco-konco mereka!

Politikus Dogs And Pigs juga menjadi dalang menyebarkan dakyah kebencian kepada Melayu. Mereka juga mempersoalkan dan mempertikaikan asal-usul keturunan Melayu dan Ketuanan Melayu di Tanah Melayu. Mereka juga yang mengagung-agungkan Chin-peng-Si bapak pembunuh dan teroris di Malaysia. Mereka juga menjadi dalang kepada insiden tragedi 13 Mei 1969. Mereka juga yang menentang aliran arus Satu Sekolah. Mereka juga yang menghasut semua sekolah-sekolah vernakular agar terus membenci Melayu. Mereka juga yang membantu manusia-manusia lain agar terus kutuk dan maki-hamun Melayu diatas nama UMNO. Dan mereka juga yang mengaut keuntungan besar dari itu! Yang rugi besar ialah Melayu dan anak-anak muda-mudi Melayu!

Didalam Dogs And Pigs juga anak-beranak memegang jawatan-jawatan penting didalam hirarki waima bapa masih hidup, ibu masih hidup, atok masih hidup. Bukan rahsia lagi, jawatan diwarisi dari bapa ke anak dalam Dogs And Pigs. Budaya Pewarisan sudah menjadi darah daging dalam Dogs And Pigs. Parti seperti Dogs And Pigs ini tidak akan perjuangkan kepentingan rakyat. Mereka perjuangkan kepentingan diri mereka, keluarga mereka dan kroni mereka. Mereka cuma perlukan undi daripada rakyat dan untuk mendapatkan undi, mereka akan kutok, caci-maki UMNO/BN. Bila mereka berkuasa, rakyat dapat apa? Semakin banyak undi diberikan kepada Pakatan Ahzab, semakin tinggi kadar jenayah dan semakin merebak luas amalan diskriminasi dan prejudis terhadap Melayu dan Islam. Dan semakin besar jurang polarisasi antara kaum. 

Jangan salahkan UMNO/BN dan pihak lain, bila Dogs And Pigs semakin besar egonya, semakin besar jurang polarisasi kaum, semakin luas jurang kemiskinan, semakin berteraburnya susunan sosial, semakin terhakis kemanusiaan, semakin tingginya keindividuan dan semakin jauh manusia dari sifat kasih-sayang sesama mereka dan semakin jauh perasaan saling hormat-menghormati. Apa untungnya memberikan undi kepada Pakatan Ahzab, bilamana undi itu diterjemahkan oleh politikus rasis Dogs And Pigs sebagai tindakan diskriminasi dan prejudis kepada Melayu dan Islam? Anwar Ibrhaim sendiri pun mengakui, beliau tidak mampu mengawal politikus Dogs And Pigs dihadapan Jusuff Kalla. Dogs And Pigs tak diperlukan dipersada politik negara.



Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...