Isnin, 26 Ogos 2013

SPAD: Berita Baik Buat Warga KL, MRT Fasa Pertama Bakal Siap Menjelang Disember 2016 @SPADChannel


Hari ini saja, Utusan Malaysia keluarkan tiga artikel penting buat warga kotaraya KL ,Bandar Iskandar dan buat rakyat Malaysia. Tapi biasanya, berita-berita begini, ramai yang tak ambil berat. Sedangkan ianya berkaitan dengan apa yang kerajaan BN lakukan untuk kesenangan rakyat. Kerajaan BN bukanlah seburuk yang seperti yang sering digambarkan di dalam propaganda-propaganda bersifat fitnah daripada puak syiah, khawarij, komunis-sosialis dan sosialis-demokrat.

Waima sekarang banyak kedapatan kritik-kritik dan temasya kutuk-mengutok sesama calun PAU, namun intergriti kerajaan BN tidak terjejas sedikitpun. Kerajaan BN melalui usaha-usaha murni, terus berkhidmat kepada rakyat. Salah satunya ialah projek MRT. 

Projek MRT di bawah program Transformasi Ekonomi mampu menyediakan peluang pekerjaan 130,000 dan menyumbangkan RM3 bilion ke RM4 bilion setahun kepada Pendapatan Negara Kasar dari 2011-2020.

MRT Corp, melalui Pengarah Startegik dan Komunikasi Awamnya, berkata, warga KL boleh menarik nafas lega kerana fasa pertama MRT akan siap Disember 2016. Beliau turut dilapurkan Utusan Malaysia, agar warga KL menggunakan perkhidmatan MRT bagi mengurangkan masalah kesesakan lalulintas.

Jajaran fasa pertama dari Sungai Buloh ke Damansara Height. Manakala jajaran kedua di jangka siap pada 2017 akan menyambung jajaran pertama sehingga ke Kajang. Bas-bas pengantara dan ruang parkir juga diambilkira bagi keselesaan warga kota yang menggunakannya. Sebanyak 1,500 petak parkir di stesen penghujung dan 500 petak parkir di setiap stesen pengantara. Ini bagi menggalakkan warga kota menggunakan MRT bagi mengurangkan kesesakan lalulintas. Sebanyak 16 stesen MRT di bina. 

Kita boleh menjangkakan, pada 2017, kesesakan lalulintas di laluan-laluan utama di kotaraya KL akan berkurangan. Oleh itu, kita gunakanlah kemudahan yang disediakan oleh kerajaan BN untuk kesenangan kita semua. 

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...