Isnin, 5 Ogos 2013

Hadoyai ! Transformasi MCA Rujuk Parti Komunis China Bukan Kepada Tim Transformasi PMO, Apa Sudah Jadi Ni Najib?

http://www.malaysiakini.com/

Pasukan Transformasi MCA telah mengadakan lawatan 'Transformasi' ke Republik Rakyat China. Katanya nak belajar bagaimana hendak 'Transformasi' kan MCA dalam Barisan Nasional. Parti politik yang di pilih oleh MCA ialah Parti Komunis China. Dalam banyak-banyak parti politik di dunia ini, MCA memilih Parti Komunis China untuk dijadikan bahan rujukan? Apa hal sebenarnya ?
Sedangkan UMNO adalah parti politik yang mempelopori Tranformasi. Kenapa MCA tak nak belajar daripada UMNO? Takkanlah puak BU-DU terlalu angkoh dan di pandang terlalu rendah oleh MCA sendiri? Bukan ke DS Najib sendiri yang mengepalai dan Bapa Transformasi Malaysia? Wow! Adakah MCA secara sindir dan sinis mengatakan kepada DS Najib, "Helo Lu Melayu la.. takde kelas!"

Kalau dah cinabeng itu tetap cinabeng lah juga. Tak kira lah bagaimana layanan baik diberikan. Tetap cinabeng akan merujuk kepada cinabeng juga. Mungkin alasan MCA ialah mereka mengambil 'Sistem' bukan 'Ideologi'. Tapi setiap sistem berasaskan kepada ideologi. Bila diamalkan 'Sistem' maka 'Ideologi' turut diamalkan. 

Hairan betul, kenapa MCA taknak belajar daripada UMNO dalam mentransformasikan partinya? Adakah UMNO ini terlalu hina dina di mata MCA? Tak lama lagi kita bakal menyaksikan dua jenis Transformasi pula dalam BN. Satu Transformasi gaya Najib dan satu lagi Transformasi Parti Komunis China gaya cinabeng. Inilah jadinya bila cinabeng masih hendak mengekalkan kecinaan mereka. Betul la kata Tun Dr Mahathir, cinabeng Malaysia menghadapi 'Dilema Cina' samada hendak kekalkan kecinaan mereka atau terus melupai Tanah Besar China. 

Bila berlaku begini, bermakna cinabeng sudah tidak berminat lagi dengan Konsep Kongsi-Kuasa, Sebaliknya mereka mahukan KUASA. Ini macam tidak boleh jadi lah. Cukup-cukuplah dengan Politik Kecinaan dan hendak mencinakan Malaysia. Semoga DS Najib cepat sedar dan melakukan sesuatu, sebelum beliau semakin di pandang dan di anggap hanya Tunggul Perdana yang menyerikan Seri Perdana. 

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...