Isnin, 1 Julai 2013

Siapa Yang Lebih Layak Bertanding di Kuala Besut ? PAS? PKR? DAP? CALUN CAP AYAM?

Terlebih dahulu kita hadiah al fatihah kepada arwah YB terdahulu. Dan takziah kepada ahli keluarganya. PRK Kuala Besut akan diadakan. Kemungkinan besar dalam bulan Ramadan. Pemimpin BN , terutama UMNO sudah pun menyatakan keyakinan mereka mampu mempertahankan kerusi Kuala Besut. Cuma di kalangan pemimpin sosialis-liberal-plural DAP PKR sahaja mahu memboikot PRK Kuala Besut. Boikot main-main je la. Nanti boleh hantar calun bebas yang pro DAP PKR. Mungkin, DAP PKR akan hantar calun bebas spesis khinzir untuk mencemarkan PRK Kuala Besut yang diadakan dalam bulan Ramadan. Kemungkinan besar juga, calun berkenaan akan makan dan minum di khalayak ramai dengan alasan, ianya diharuskan demi kepentingan rakyat dan melawan ketelusan SPR. 

Ketua Cina Hakka dalam Pakatan, Lim Guan Eng sudah keluarkan arahan mandatori agar PAS boikot PRK Kuala Besut. Manakala, Tuan Presiden Malaysia (jawatan ad hoc yang menggantikan Yang Di Pertuan Agong) , Tuan Besar Karpal Singh juga telah mengeluarkan arahan kepada SPR untuk menambah kerusi di beberapa buah negeri. Beliau turut memberikan arahan kepada Jusuf Kalla agar memohon maaf kerana mengkritik Anwar Ibrahim, Ketua Perhubungan Awam Pakatan. Karpal Kata, ' Itu sudah lebih lah, lu kasi hantam buruk sama Pakatan'. Kedua-dua arahan itu disambut baik tanpa bantahan oleh komponen DAP Cina Hakka, PAS. Jurucakap, komponen DAP Cina Hakka, PAS, Encik Stopa ALi berkata, 'Adalah haram bagi PAS melawan arahan-arahan tersebut'.

Pandangan, Stopa Ali di sokong oleh Naib Ketua Khadam DAP Cina Hakka dalam PAS, Husam Musa, sambil mengulangi pendiriannya terdahulu, 'Mati syahid kalau lawan pemerintahan Islam seperti BN, tapi kalau lawan Ketua Cina Hakka DAP yang kafir harbi maka syurga diharamkan terus, kerana DAP lebih Islamik berbanding PAS dan UMNO' . Pandangan yang hampir sama turut diberikan oleh ustaz khadam talam dua muka, Azhar Idrus, yakni haram menggulingkan pemerintahan sosialis-plural DAP, tapi halal tumbangkan regim Islam BN. Sudah pastilah pada kali ini, pengundi Cina Hakka tidak dapat mengundi, kerana terpaksa berkumpul di Pulau Pinang bagi meraikan Hari Perayaan Tokong Cina Hakka Guan Eng. Perayaan itu adalah wajib bagi semua pengundi Cina Hakka.

Jurucakap jemaah Syiah se-Malaysia yang mempunyai keahlian seramai 20,000 orang sudah bertekad akan memastikan PRK Kuala Besut pasti kecoh. 'Kami lawan sistem yang tak adil kerana tak membenarkan Cina Hakka DAP menang' katanya. Ketua Pengarah Strategik, Himpunan Berok-Out-of-da-way 505, pula berkata, 'Kami akan ajar cukup-cukup dan bantah sambil menonggeng di depan semua Pusat Mengundi'. Seterusnya, bagi memastikan SPR tunduk dan patuh serta taat kepada kehendak Pakatan, Ketua Khadam A.B.U. akan memastikan kempen PRK akan mengutuk dan mencerca pemimpin Islam UMNO. 'Kami akan ajar anak-anak muda sosialis didikan kami, bakar bendera Malaysia serta kibar Sang Saka Malaya'.

Kot-kot terjadi camtu lah kan ......

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...