Rabu, 19 Jun 2013

Husam Musa Penyimpan Mohor Syahid & Pengkhianat PAS.

Husam Musa Hendak Melayu-Islam Jadi Anak Kambing
Himpunan Hitamlegam adalah penyalahgunaan Hak kebebasan Berhimpunan. Dilakukan di atas landasan penipuan mengenai undi fofuler. Sebenarnya, Pakatan Rakyat tak bertanding. Yang bertanding ialah DAP, PKR dan PAS. Jadi, undi yang diperolehi oleh ketiganya, tak boleh diakumulatifkan sebagai Undi Fofuler kepada Pakatan Rakyat yang tak bertanding. Undi yang diperolehi oleh Anwar Ibrahim dan PKR hanya 2.4 juta berbanding BN yang perolehi 5.2 juta. 

Timbalan Mursyidul Am PAS pun Husam Musa tuduh sebagai pengkhianat. Perkatan 'Pengkhianat' , 'Rasis', 'Penderhaka', 'Fitnah' dan senegatif dengannya sudah terlalu banyak sangat digunakan. Penggunaan perkatan-perkataan negatif, menjadi punca minda berfikir negatif. Bukan ahsia lagi, PAS terpecah kepada dua kelompok besar. Yakni, kelompok Anwarista dan kelompok 'Ulama. Bilamana grup Anwarista berkuasa, maka rugilah Islam dan Melayu itu sendiri. Yang untung adalah DAP dan 30 peratus pengundi Cina.

Husam Musa tergolong dalam kelompok Anwarista. Kelompok inilah yang banyak memberikan keuntungan politik kepada DAP dan 30 peratus pengundi Cina. Meranapkan semua impian penyokong tegar PAS, yang hendak kepimpinan ulama' PAS menjadi teras pemerintahan. Apabila, Husam Musa terpinggir dalam perlantikan EXCO Kelantan dan impiannya ranap menajdi Menteri Besar Kelantan, Husam Musa membawa PAS terjun ke dalam jurang kehancuran. Caranya mudah. Menyertakan PAS ke dalam Himpunan Hitamlegam yang merupakan satu tindakan penyalahgunaan Hak Kebebasan Berhimpun. Letih penyokong tegar PAS diperhambakan Husam Musa, untuk merealisasikan impian DAP berkuasa dengan 30 peratus pengundi Cina.

Husam Musa pun telah membelakangkan Majlis Syura PAS, bila mengeluarkan fatwa Syahid kepada perusuh Himpunan Hitamlegam. Dan menggelarkan pengkhianat kepada pemimpin PAS yang enggan turut serta. Husam Musa memperbodohkan penyokong tegar PAS dengan kedua fatwa nya. Pendiriannya tidak selari dengan pendirian pemimpin PAS lain yang telah menyatakan mereka redha dan berpuashati dengan keputusan PRU13 lalu.

Adakah akar umbi PAS rela menjadikan mereka 'Kambing Korban' demi kepentingan politik Husam Musa ? Dan adakah penyokong tegar PAS mahu membelakangkan kepimpinan ulama mereka sendiri? Sanggupkan penyokong tegar PAS, melihat impian mereka diranapkan berkali-kali oleh puak Anwarista ? Tepuk Dada Tanya Iman la wehhhh.

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...