Sabtu, 18 Mei 2013

GRANPA LIM-KENA-SODOM (LKS) DI TEMPELAK NGEH KOO HAM.

Di petik daripada laman MYKMU. 

Ngeh Kau Ham-peh berjaya membuktikan kepada kita bahawa DAP sebuah parti multi-ras yang rasis dan cauvinis. Sebelum ini kita begitu terhibur dengan latahan dan repekan granpa Lim-Kena-Sodom (panjang lah pulak , dipendekkan: Lim Sodomi) beriya menafikan DAP sebuah parti rasis dan cauvinis. Lim Sodomi melatah hebat dengan aksi lucu terhadap kenyataan Tun Dr Mahathir mengenai politik perkauman tegar amalan DAP. Lim Sodomi turut memekik-memekik bila 97% pengundi Cina melakukan undi mangkuk hayun di label sebagai Tsunami Cina.

Lim Sodomi bagaikan jatuh di timpa tangga bila Ngeh Kau Ham-peh pemilik franchise Oldtown White Coffee, menghentam dalam nada perkauman tegar tindakan pemimpin MCA Johor menerima lantikan EXCO.

Budak kopi-putih itu menulis di tewit , terjemahan harfiah,:-
"MCA tunduk kepada UMNO, kini tunduk kepada Sultan? MCA tak boleh buat apa-apa pendirian sendiri? Bagaimana hendak mewakili rakyat?". 
Budak kopi-putih itu cuba memberikan gambaran bahawa MCA tak layak mewakili kaum Cina kerana tunduk patuh kepada kehendak UMNO dan Sultan Melayu. Bukankah itu bermaksud DAP sebuah parti multi-ras yang sarat dengan amalan perkauman tegar?

Kenyataan Budak Kopi-Putih itu dipercayai merujuk kepada tindakan ADUN Pulai Sebatang, Datuk Tee Siew Kiong menerima perlantikan Ahli Majlis Mesyuarat Negeri Johor baru-baru ini. 

Apa perlunya Budak Kopi-putih menghentam MCA menerima perlantikan EXCO negeri Johor?

Apa perlunya MCA menolak titah perintah Sultan Johor yang mahu perwakilan Cina ada dalam kerajaan negeri demi perpaduan kaum?

Tak masuk akal langsung tindakan Budak Kopi-putih tersebut.

ADUN BN dari MCA telah bertindak benar. Beliau menghormati kehendak Sultan Johor yang mahukan perpaduan kaum. Waima pada 29hb April, Majlis Tertinggi MCA menetapkan tidak akan menerima sebarang jawatan dalam kabinet dan exco jika pengundi Cina menolak MCA. 

Dalam dunia ini semuanya ada peraturan dan undang-undang yang perlu dipatuhi. Kalau asik nak tunjuk ego dan angkoh macam DAP alamat tak ada satu benda pun akan terlaksana. Semuanya perlu bekerjasama dan mengambil tempat masing-masing. Kalau nak ikut kepala otak masing-masing sahaja akhirnya rakyat yang merugi. Kena berkorbanlah. Takkan majoriti Melayu yang asik nak berkorban manakala minoriti Cina asik nak menang sahaja. 



Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...