Selasa, 19 Mac 2013

ILMU APONG, PENIMBUL, & PENDINDING AMALAN PENDEKAR LAMA.

BERIKUT DI PETIK DARIPADA BLOG RAKAN:-
LAHAD DATU - Pengamalan dan penggunaan ilmu hitam oleh pengganas Sulu bukan cerita rekaan atau dakwaan semata-mata. Tetapi itulah antara cabaran yang terpaksa dilalui oleh anggota keselamatan yang bertugas di barisan hadapan 'Op Daulat'.
Ini dibuktikan apabila sebahagian besar mayat pengganas yang ditemui memakai tangkal sama ada di diikat di pinggang ataupun di celah kelangkang.
"Pengganas seakan-akan kebal apabila pasukan keselamatan terpaksa menembak bertalu-talu bagi menumbangkan mereka. Setakat sekali tembak tidak akan membuatkan pengganas itu tewas," katanya.
Menurut sumber itu, usaha menjejaki pengganas berkenaan juga pada mulanya agak buntu kerana pasukan keselamtan tidak dapat mengesan tempat persembunyian musuh.
Dalam pada itu, katanya, pasukan keselamatan juga pernah dikejutkan dengan kelibat dua pengganas Sulu berpakaian hitam dan putih mara ke arah pasukan keselamatan yang melepaskan tembakan tetapi tidak mengenai mereka.
"Apabila dilaungkan azan barulah kelibat itu hilang dan pasukan keselamatan dapat mara," katanya.
Sementara itu, seorang penduduk tempatan berbangsa Suluk yang hanya ingin dikenali sebagi Pak Amril berkata, antara tangkal yang dipakai pengganas Sulu tersebut dikenali 'al-Quran Istanbul' yang kononnya akan membuatkan seseorang menjadi kebal.
Antara lain di sebutkan bagaimana di lihat pengganas Kiram 50sen mampu berlari-lari di atas daun-daun dan ranting-ranting pokok dengan mudah. Apabila di tembak seakan-akan tidak mengenai tubuh badan. Apabila peluru di benamkan pada tanah dan di bacakan ayat-ayat pendinding BARULAH IANYA MENGENAI SASARAN. 

Kesemua yang di sebutkan di atas bila diamati ternyata ada kalangan pengganas Kiram 50 sen menggunakan ilmu-ilmu tempur lama. Ilmu yang di sebut Penimbul, Pendinding, Apong dan Malu Besi. Ada juga yang menggunakan Khadam dan saka. Ada juga menggunakan barang-barang ampuh. 

Namun begitu setiap ilmu ada pembukanya. Ada pengalahnya. 

Keyakinan yang tebal disertai dengan beberapa amalan biasa mampu mengatasi semua ilmu-ilmu pengganas Kiram 50sen. Dan beberapa petua lama. Selalunya, bila menggunakan akal mampu menewaskan ilmu-ilmu yang dikatakan hebat, mampan dan ampuh.

Selebihnya bertawakkal kepada Allah Ta'ala. 

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...