Jumaat, 16 November 2012

TOLONG EXPLEN APA KETUA DEWAN BANGANG PAS NI KATA.


KETUA DEWAN BANGANG PAS PADA MUKTAMAR PAS KE 58 DENGAN CEMETI DAP BERADA DI ATAS KEPALA PASNGOK AGAR TIDAK MEMBANTAH DAP SEBAGAI KETUA PAKATAM AHZAB.
" JIKA PAS MENGUASAI PARLIMEN , HUDUD AKAN DILAKSANAKAN (SAMPAI KIAMAT ASIK DIPERBINCANGKAN) ...SYARIAT ISLAM AKAN DIAMALKAN MENGIKUT LUNAS-LUNAS (SOSIALIS) DEMOKRASI ( DEMOKRATIK)
KETUA DEWAN BANGANG PAS, LATUK HARUN tAIB pada Muktamar ke 58 tahun PAS menjadi bongok dan duri dalam daging kepada kemajuan umat Islam di Malaysia, akhirnya mengakui secara tersurat dan tersirat PAS SUDAH MENJADI KELAM KABUT DAN SEMAKIN KELIRU dalam perjuangan politik mereka.
“Kalau kita (PAS) majoriti dalam Parlimen (174 kerusi) , kita kemukakan undang-undang berkaitan dan kita dapat sokongan Parlimen (?) dan diluluskan, maka dengan sendiri (hudud) menjadi undang-undang negara.
Harun t-Aib di petik Sinar Harian berkata Pakatam ahzab dah sepakat nak laksanakan hudud jika PAS menguasai MAJORITI (148 kerusi dalam Parlimen) Hok aloh. Takpe, Guano ni Harun t-Aib? PAS cuma ada 65 kerusi sahaja. Mana lagi PAS nak cari sokongan 83 kerusi lagi? Nak minta kerjasama ahli Parlimen BN dari UMNO? Atau dari ahli-ahli Parlimen Melayu Islam liberal/plural Pakatam Ahzab?

lagipun selama ini Hudud sudah pun menjadi sebahagian undang-undang negara melalui pengubalan enakmen-enakmen syariah negeri-negeri. Cuma PAS yang taknak iktiraf atas dasar politik bongok mereka.

Harun t-Aib turut berkata PAS berjanji dimungkiri untuk melaksanakan syariat Islam mengikut lunas-lunas demokrasi (?) Apa maksudnya ni ? Syariat Islam mengikut lunas-lunas Al Quran dan Hadis. Bukannya tunduk patuh kepada lunas-lunas demokrasi yang selama ini PAS dakwa adalah amalan Jahiliyah dan Kafir.

Tan Siew Giaw telah menafikan kenyataan Harun t-Aib. Bermakna Harun t-Aib bercakap bohong lah. Dato Harussani pula telah membidas semula kata-kata Harun t-Aib berkaitan taubat. Nampaknya PAS kini hanya lemah longlai dan kelesuan dalam serba-serbi. 

Makin lama nampaknya PAS semakin menginsot masuk ke lubang kubur bersama Tahaluf Siyasi mereka.
Dalam menuju ke alam barzakh PAS hendak mengheret sama Melayu Islam bersama mereka.
Perlu ke kita bersama PAS menuju kehancuran?
Adakah ini adil bagi kita semua?


Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...