Sabtu, 1 September 2012

PERANG SARAF CARA PAS-.TIPUDAYA, BOHONG & FITNAH


 
Akhirnya Senario Politik Kita Tidak Menjadi Lebih Matang Sebaliknya Menjadi Vandalisma.

Di ambil dari Facebook bekas pelajar UTP dan bekas pengikut jemaah Islam Pro PAS
Teringat masa belajar di UTP dulu.

Ada pertandingan band2 muzik di chanselor hall. Kemudian spt biasa group2 yg Islamik membuat pelbagai usaha utk menjauhkan pelajar lain utk menyertainya.

Pernah sekali, pelajar kampus dikejutkan dengan terjumpanya beberapa botol dan tin arak di dalam tandas di Chanselor Hall sewaktu berlakunya pertandingan tersebut. Lalu antara persepsi yg dibangkitkan adalah, "Ada penonton yg hadir ke sana minum arak di chanselor Hall"

Lalu gempar la cerita ini sehingga ramai yg percaya ttg persepsi tersebut dan menggambarkan BETAPA TERUKNYA PROGRAM BATTLE OF THE BAND itu sehingga ada yg minum arak!

Bila masa berlalu , saya dan seorg rakan pun telah dikeluarkan dari jemaah Islam kampus... Maka dlm satu diskusi sy dgn.rakan berkenaan yg merupakan senior saya, dia mengakui, GERAKAN SARAF jemaah Islam kampus dilakukan olehnya.

Dia menceritakan kpd saya betapa jijiknya tindakan yg telah dia buat demi mencipta persepsi... ANTARA tindakan yg dia buat adalah, dia sendiri yg dptkan botol arak dan meletakkan botol itu di tandas, lalu dia ambil gambar, kemudian disebarkan kpd pihak management dan staf.petronas lain.

Katanya, ahli gerakan saraf ini tidak ramai dan tidak diketahui oleh ahli2 jemaah Islam.. Hanya Amir Kampus dan ahli gerakan saraf sahaja yg tahu antara mereka. Kerana itu persepsi yg mereka timbulkan juga dipercayai oleh ahli2 gerakan Islam yg lain.

Antara penyelewengan dalil yg mereka gunakan adalah hadis, "Peperangan adalah tipu daya".
Maka kerana itu, mereka menganggap tipu daya dlm gerakan saraf spt contoh di atas adalah HALAL demi utk menjaga survival jemaah Islam.

Antara hasil gerakan saraf di UTP lagi adalah "Banner Kempen Heart for Islam" di conteng dgn spray...
Yg menghairankan, blog yg pertama.sekali menerbitkan gambar berkenaan adalah blog ahli jemaah Islam sendiri..

Wallahua'lam.. Ini adalah respon bagi kisah BAS PKR yg disimbah cat dan dipecahkan cermin.... Teringat juga ketika pilihan raya DUN di negeri 9 pd beberapa tahun sblum ini, dikatakan ada petugas pilihan raya PAS diserang dgn pedang samurai oleh beberapa org yg tidak dikenali..

Ketika itu tiada pihak lain yg jadi mangsa tuduhan @ persepsi, melainkan puak2 UMNO. Lalu bersemangat habis ahli2 pas utk 'berjihad' menentang UMNO di pilihanraya tersebut...

Inilah taktik gerakan Saraf oleh pihak yg berkepentingan... Jadi, jika anda menerima sesuatu berita spt di atas, maka jgnlah cepat2 percaya.. Takut2 anda terpedaya dgn tipu muslihat org yg suka menipu.
Wallahua'lam...

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...