Jumaat, 17 Ogos 2012

MANGSA TERBARU PUAK POLITIK GAMPANG BUDU.


Biodata Si Mangsa 
Dato' Fauziah Yaacob was appointed as Member of Intellectual Property Corporation of Malaysia (MyIPO) on 1 May 2012.Originally from Sungai Plong, Selangor, she holds a Bachelor of Arts (Hons.) (Geography) from University of Malaya and a Master Degree in Public Administration from the University of Liverpool, United Kingdom.She started her career as Administrative and Diplomatic Officer in 1981 at the Ministry of Education. Throughout her service in the civil service, she worked at the Ministry of Education, Ministry of Finance and the Ministry of Transport Malaysia. She also has been seconded as a Manager at KL International Airport Berhad for 6 years. She is a Member of Audit Committee and MyIPO's Investment Committee. 
Currently, she is the Under Secretary, Government Procurement Division, Ministry of Finance Malaysia (MOF).
Kenapa beliau menjadi mangsa ? Lihat di bawah ini :-

Tandatangan beliau adalah penting dalam pensijilan yang dikeluarkan oleh Kementerian Kewangan. Tandatangan dan kuasa beliau adalah besar dan berpengaruh dalam sebarang keputusan kerajaan mengawadkan kontrak-kontrak kerajaan, Beliau sedang berkhidmat di Bahagian Perolehan Kerajaan sebuah bahagian yang terpenting dalam Perbendaharaan Negara. 

Beliau bukan berdarah Budu. 

Beliau di tuduh sebagai pemecah rahsia kerajaan dalam dokumen pemerolehan bagi projek LRT. Projek yang bernilai berbilion ringgit. Beliau menjadi mangsa dalam gameplay licik pepuak Politik Gampang Budu. Bagi memulakan momentum yang dicetuskan oleh Rafizi dan bagi memperkuatkan kedudukan pepuak Gampang Budu dalam Lingkaran Kekuasaan agar semua keputusan kerajaan memberikan manafaat penuh kepada pepuak Gampang Budu, isu projek LRT dimainkan. 

Siapakah yang akan mengaut keuntungan besar dari segi ekonomi dan perbatuan politik dalam isu LRT ini sebenarnya?  

Itu bakal didedahkan satu persatu

Tak menghairankan nanti jika pepuak Gampang Budu ini akan melakukan serangan peribadi pula. Agak malang kerana bloger yang dijadikan alat manipulasi oleh pepuak gampang Budu ini akan menerima bahananya nanti. 

Bloger tersebut akan dipersalahkan dan dikambinghitamkan sementara pepuak gampang budu akan berselindung di sebalik semuanya itu. Bak kata pepatah Baling Batu Sembuyi Tangan dan Bunuh Tiga ekor Burung Dengan Batu Yang sama.

Selicik manapun puak gampang budu ni mereka tetap tidak akan dapat melepasi saringan yang tak nampak. Kerana ini rakyat Malaysia sudah tahu siapakah kelompok sebenar kegampangan politik di Malaysia yang sentiasa mencari peluang untuk mencedok di air yang keroh. 




Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...