Rabu, 29 Ogos 2012

JANJI DITEPATI #Merdeka55 FELDA AKAN TELAN SEMUA HUTANG PENEROKA @NajibRazak


JANJI DITEPATI:-

BERNAMA melaporkan di sini FELDA AMBIL ALIH HUTANG PENEROKA BELI SAHAM MULAI 1 SEPT..  Lanjutan daripada janji DS Najib terdahulu yakni FELDA memperuntukkan dana sebesar RM360.7 juta untuk 800 unit saham yang di beri kepada setiap seorang peneroka bagi meringankan beban peneroka. Kini, Mat Maslan pula memaklumkan bahawa peneroka yang berhutang dengan pihak bank untuk membeli 800 unit sahama FGVH tidak perlu lagi membayar kepada bank apabila FELDA ambil alih hutang tersebut.

Peneroka hanya perlu membayar RM50 sebulan sahaja kepada FELDA mulai bulan depan selama lima tahun sahaja. Pembayaran balik adalah tanpa faedah. Cara pembayaran boleh di buat melalui pemotongan pendapatan setiap bulan. Mudah , Cepat dan Telus. 

Melalui cara ini peneroka akan mendapat keuntungan lebih berbanding dengan kaedah pinjaman dengan bank. Kerana peneroka tidak akan menanggung sebarang kadar faedah bagi pembayaran balik. Peralihan berlaku secara automatis. 

JSE: Sebab itulah jangan biarkan Pakatam Jahanam menguasai Putrajaya nanti Mazlan Aliman nak jual semua aset FGVH dan FELDA serta saham-saham peneroka. Sudah tentu lah peneroka akan mengalami kerugian besar. 

Jadi Tolak Pakatam Sampai Pakatam Terbungkam.

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...