Ahad, 19 Ogos 2012

JANGAN TUNDUK KEPADA KEMAHUAN REHDA !


Kajian terperinci ke atas permintaan REHDA

KUALA LUMPUR 18 Ogos - Bimbang wujud agenda tersembunyi di sebalik permintaan Persatuan Pemaju Hartanah dan Perumahan (REHDA) yang mahu polisi kuota dan diskaun kepada pembeli bumiputera dihapuskan, maka satu kajian terperinci perlu dilakukan.

Setiausaha Agung Persatuan Pengguna Islam Malaysia (PPIM), Datuk Dr. Maamor Osman berkata, kajian yang bakal dikelolakan oleh pihak berwajib itu perlu melihat daripada pelbagai aspek terutama strategi perniagaan pemaju, undang-undang dan kepentingan semua pihak.

"Kajian itu mestilah dibuat dengan mengambil kira aduan-aduan daripada banyak pihak. Kita harap kerajaan tidak memandang remeh perkara ini kerana isu ini melibatkan masa depan bumiputera dan pelaburan mereka.

"Kita tidak mahu pihak tertentu cuba mengambil kesempatan dan ada pihak yang ditindas dalam perkara ini," katanya kepada Mingguan Malaysia di sini hari ini.

Petikan daripada Utusan Malaysia.

Pergi mamposlah REHDA !

Selama inipun REHDA INI MENYUSAHKAN RAKYAT untuk membeli rumah-rumah pada harga berpatutan.Diskaun wajib kepada bumiputera sesekali tidak akan menyebabkan REHDA rugi dan 

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...