Isnin, 23 Julai 2012

TUN DR MAHATHIR - PENGORBANAN UNTUK AGAMA, BANGSA & NEGARA DIUTAMAKAN.


jabatanpenerangan.

Intipatinya dalam klip video di atas ialah Pengorbanan Kepentingan Individu kepada Kepentingan Agama Bangsa & Negara. Inilah yang selalu Hamba berlaga angin dengan kepala-kepala grup lain. Hamba lebih menekankan kepada Pengorbanan Kepentingan Individu dan meletakkan keputusan secara musyawwarah dan bukan terletak kepada segelintir kepala-kepala yang pentingkan diri mereka dan poket mereka sahaja. 

Dalam keadaan sekarang perubahan yang dikehendaki ialah Keputusan dan Kata Pemutus itu Bukan Terletak kepada Beberapa Orang Kepala-kepala. Wajiblah tiada Pra-Keputusan. Kata Sepakat Hanya DiPerolehi Melalui Musyawwarah. Bukannya Memaksakan Keputusan Kepala-kepala ke atas lain. Itu adalah salah. 

Video klip ni telah diajukan kepada Hamba oleh beberapa rakan bloger lain. Bagi Hamba Berapa ramaikan di kalangan kepala-Kepala Grup Yang Ada Benar-benar Faham Bahasa Tun Dr Mahathir tersebut? 

Kerana pengalaman selama 4 tahun dengan kepala-kepala grup lain , Hamba mendapati Kepala-kepala Grup hendak orang lain bekerja untuk kepentingan mereka sahaja. Mereka hendak orang lain berkorbankan kepentingan diri tetapi Kepala-kepala Grup Enggan Melakukan Pengorbanan Yang Sama. 

Hamba dapati juga ada keputusan-keputusan yang tidak di bawa berbincang dan keputusan-keputusan tersebut dicemari oleh agenda-agenda peribadi kepala-kepala grup. 

Satu pertanyaan Terbuka Kepada Semua Kepala-kepala Grup .. Sampai Bila Korang Nak Reti Bahasa Tun Dr Mahahtir ?

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...