Sabtu, 16 Jun 2012

SEMINAR ANTARABANGSA MENTAATI PEMIMPIN.

banner fiqh

KUALA LUMPUR, PWTC: Sekarang sedang berlangsungnya pembentangan kertaskerja oleh para panel yang terdiri dari para ilmuwan terkenal di dunia Islam pada masakini. Maaflah takde Azhar Idrus untuk buat lawak bodohnya mengenai Rosmah dan Najib Razak. Atau Pok Nik untuk membahaskan segala fatwa Sosialis Religusnya. Di dalam seminar ini juga tidak ada ostat Ronnie Liu, ostat Nga Kor Ming, Kalipah Sosialis Guan Eng, ostazah Teresa Kok dan ostazah Elizabeth Wong. Di dalam seminar ini yang ada hanyalah para ilmuwan dan para ulama tersohor yang tidak mempunyai sebarang keahlian dalam mana-mana parti politik pun. Mereka juga bukanlah apa yang dimomokkan oleh para cagcai Pakatam sebagai ulama UMNO. 

-Seminar Antarabangsa Fiqh Mentaati Pemimpin diadakan bagi menghimpunkan tokoh ilmuan dunia Islam untuk membincangkan dan merumuskan kaedah-kaedah siasah syar’iah (politik Islam) yang boleh membimbing umat ke arah perpaduan yang utuh mengikut keadaan semasa.

Objektifnya ialah:-


Memberi kefahaman dan kesedaran tentang kaedah-kaedah dalam siasah syari’ah (politik Islam) yang luas, benar dan menyeluruh.

- Membentuk kesatuan pemikiran di kalangan umat Islam tentang cabaran yang ditempuhi pada waktu ini.

- Mengumpulkan tokoh ilmuan Islam bagi berbincang dan merumuskan kaedah-kaedah dalam siasah syari’ah (politik Islam) yang wajar diamalkan pada waktu ini.

Sila ke pautan http://www.fiq2012.com/



Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...