Selasa, 17 April 2012

SPR BUKTIKAN MEREKA AGEN PKR - ISU KHALID G KENA UNDI NURUL IZZAH.

alt
SPR TAMBAH BILANGAN PEMILIH UNDI NURUL IZZAH PUN KORANG MARAH KE?

Tak berapa lama dulu selepas pembahasan Lapuran JKTP Penambahbaikkan Sistem Pilihanraya diluluskan Parlimen sebagai melayani 8 tuntutan BERSIH di mana ianya di tentang hebat oleh ahli Parlimen Pembangkang kerana cuba memasukkan usul Lapuran Minoriti yang telah pun di tolak oleh mereka sendiri semasa di dalam JKTP, Pembangkang menimbulkan isu mengenai perpindahan alamat dan lokaliti mengundi Khalid G. Alasan tersebut digunakan oleh mereka untuk mengapikan BERSIH 3.0. Kononnya SPR adalah agen/ jentera BN. Sehingga menyebabkan Pak Samad Said mengkhayalkan 500,000 orang hadir BERSIH 3.0.

Baru-baru ini, Tan Sri Abdul Aziz Mohd Yusof selaku pengerusi SPR membuat sidang media bagi menjawab tuduhan yang dibangkitkan oleh pembangkang tersebut. Memetik daripada KLPOS:-
"SPR telah menghantar 12.6 juta senarai pemilih kepada Jabatan Pendaftaran Negara (JPN) untuk disemak mengenai status terkini agar tidak berlakunya keraguan. Semua 12.6 juta pemilih itu telah disemak dan kita dapati semua itu tidak berlaku. Cuma yang berlaku ialah 42,051 pemilih tidak dapat disahkan oleh JPN sama ada pengundi-pengundi ini hidup atau mati, warga negara ataupun tidak kerana bila JPN hubungi mereka, tidak ada jawapan.
"Yang diklasifikasikan sebagai pemilih ragu hanya lebih kurang 42,000 iaitu lebih kurang 0.3 peratus. Adakah itu boleh ditafsirkan sebagai daftar pemilih di Malaysia kotor? Hanya kerana 0.3 peratus yang ragu," katanya pada sidang media selepas mengadakan pertemuan dengan Ahli Parlimen Barisan Nasional (BN) dan pembangkang di bangunan Parlimen di sini, Isnin.
Abdul Aziz juga menjelaskan jumlah Pendaftar Pemilih yang meragukan atas faktor kematian telah dikemaskini dari semasa ke semasa. Malah sehingga 25 Januari tahun ini,  hanya 41,750 rekod masih lagi ragu malah jika undang-undang memberi kebenaran, SPR akan merujuk kepada agensi kerajaan yang berkaitan.
Dalam pada itu, beliau turut menolak tuduhan yang pernah dikeluarkan Menteri Besar Selangor Tan Sri Khalid Ibrahim dan Naib Presiden PAS Datuk Mahfuz Omar bahawa SPR bertanggungjawab memindahkan pengundi dari satu kawasan ke kawasan lain.
"Perubahan tempat mengundi membabitkan 19,342 pengundi tersebut dibuat berdasarkan pembetulan lokaliti pemilih berkenaan. Contoh paling mudah ialah kes Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim. Semasa didaftarkan pada 1985 alamat yang digunakan oleh beliau ialah 16/2 Petaling Jaya.
"Apabila disemak kita dapati kedudukan alamat rumah beliau bukan di negeri Selangor serta bukan berada dalam tempat mengundi Petaling Jaya Selatan sebaliknya dalam kawasan Universiti iaitu Parlimen Lembah Pantai."
 Antara fakta menarik ialah :-

42,051 PEMILIH RAGU (0.3%) daripada 12.6 juta Pemilih.

19,342 Lokaliti Pemilih diperbetulkan dan bukan dipindahkan.

Setakat pada 25hb Januari 2012, rekod meragukan berjumlah 41,750.

Lokaliti Khalid G diperbetulkan dari DUN Selangor ke Parlimen Lembah Pantai ( Nurul Izzah)  


kah kah kah kah PKR marah SPR betulkan dan menambah bilangan pengundi yang bakal mengundi Nurul Izzah


TIADA PEMMINDAHAN TETAPI PEMBETULAN LOKALITI
KHALID G TERNYATA TAK TAU BEZAKAN 
PR DRAKULA TAK LAYAK BERCAKAP PASAL PLIHANRAYA BERSIH SEBAB TERLALU TOLOL UNTUK BEZAKAN PEMBETULAN DENGAN PEMINDAHAN.

TEPUK DADA TANYA IMAN WA CAKAP SAMA LU
DAP ANTI ISLAM & MELAYU
PKR KAKI PENIPU
PAS DI BULI SEKUTU

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...