Isnin, 9 April 2012

GERAN SELANGOR KU DUIT KU RM300 JUTA SATU KORUPSI RASUAH POLITIK KOTOR WANG.

HA HA HA HA ... BESH DAPAT KORUPKAN MINDA RAKYAT SELANGOR DENGAN RASUAH POLITIK GERAN SELANGOR KU RM 300 JUTA !!!!
DUIT DAPAT MASUK POKET .. RAKYAT DAPAT DIPERBODOHKAN !
ROMPAK ! ROMPAK ! ROMPAK !

Dua tuntutan dari 8 tuntutan BERSIH ialah (1) Hentikan Rasuah dan (2) Politik Kotor. Apabila kerajaan BN memberikan bantuan wang tunai kepada rakyat melalui pemberian RM100 bagi setiap orang anak bersekolah dan BR1M, pakatanista frakula menuduh dan mendakwa ianya adalah wang rakyat yang dibazirkan dan itu adalah perbuatan rasuah serta politik kotor. Itu dakwaan mereka lah. 

Tapi apakah status perbuatan akatan Drakula dan Frankestein meluluskan Geran Selangor Ku berjumlah RM300 juta dan selepas itu mereka membuat ugutan politik (politik kotor) enggan membubarkan DUN sebelum Jun 2012 di atas alasan mahu menghabiskan dahulu pengagihan RM300 juta? Statusnya ialah rompakan di siang hari hasil satu tindakan licik korupsi rasuah politik kotor wang.

Berdasarkan kepada penelitian Khir Toyo, Geran tersebut untuk projek infrastruktur di setiap DUN. Bermakna ada 112 projek. Bermakna kurang lebih setiap projek bernilai RM2.6 juta. Bagaimana dengan pemilihan kontraktor?

Menurut kenyataan media Pejabat Menteri Besar juga menyatakan,"Pemilihan kontraktor bagi menjalankan projek infrastruktur oleh jawatankuasa berkenaan dibuat berdasarkan harga terendah dan menepati spesifikasi yang ditetapkan Jabatan Kerja Raya (JKR)."

Namun Khir Toyo mendapati ada percanggahan kenyataan di atas dengan butiran taklimat Menteri Besar dengan EXCO nya yang menyebutkan dengan jelas sekali pemberian Geran RM300 juta ini bergantung sepenuhnya kepada keputusan Menteri Besar.

Persoalannya jika Menteri Besar seorang sahaja yang berkuasa penuh (full authority) untuk memilih kontraktor apakejadahnya nak gunakan pemilihan JKR berdasarkan kepada bidaan harga terendah?


Menurut pendangan Khir Toyo berdasarkan kepada carta pengagihan dan pengeluaran wang Geran RM300 juta , Khalid berkuasa sepenuhnya seorang diri. Ini merupakan amalan korupsi yang amat besar. Baca selanjutnya DI SINI

Aiseh kena tipu lagi rakyat Selangor. Ingatkan Geran RM300 juta terus dapat kepada rakyat rupa-rupanya adalah amalan rasuah dan korupsi tersembunyi kerana amalan politik kotor. Pak Samad Said kena duduk dan bantah depan DUN Selangor lah camnie.

TEPUK DADA TANYA IMAN!
DAP KOMUNIS
PKR TAKDE AKHLAQ
PAS KENA BULI.

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...