Rabu, 4 April 2012

ANAK CINA ANAK ANWAR , SEKOLAH CINA SEKOLAH CAUVINIS.


16HB APRIL ini, Dong Zhong akan mengadakan upacara ritual penuh simbolik menghalau semua gutu Melayu dan India yang tak fasih berbahasa Mandarin dari semua sekolah Cina di Malaysia. Tindakan itu adalah simbolik kepada dominasi kuasa politik, ekonomi, sosial dan pendidikan. Ianya juga adalah tindakan penuh simbolis mengenai hasrat dan tekad komuniti Cina pro DAP mahu mengisolasikan komuniti Cina Malaysia menjadi satu komuniti elitis.Ianya juga adalah simbolis dan isyarat hasrat penggabungan DAP dengan Singapura jika Pakatanista berjaya menguasai Putrajaya. Nanti Putrajaya tak nama Putrajaya tapi mungkin di tukar nama menjadi New Tel Aviv.

DAP sentiasa bermatlamat menjadikan negara ini sebagai hakmilik kekal hanya untuk satu kaum sahaja dan enggan berkerjasama dengan kaum-kaum lain dalam ertikata sebenar perkongsian kuasa. Melaga-lagakan kepentingan antara kaum adalah permainan politik licik DAP selama ini. PKR dan PAS sentiasa membantu dan menyokong apasaja DAP lakukan. 

Tuntutan Dong Zong tidak ada asas langsung kerana Dong Zong mahukan semua matapelajaran di sekolah-sekolah Cina diajarkan dalam Bahasa Mandarin.Ada patot ke? Takkan nak ajar Bahasa Melayu guna Bahasa Mandarin ? Takkan nak ajar matematik dan sains serta bahasa Ingeris guna bahasa Mandarin? Tak masuk akal lah ! Tau lah orang kuat Dong Zong dok beli ijazah dari Universiti rumah kedai di USA.

Hakikat sebenarnya ialah kaum Cina tidak pernah terjejas pun selama ini untuk belajar Bahasa Mandarin. Dong Zong hanya menimbulkan isu kekurangan guru  bahasa Mandarin kerana mahu menguji sejauhmana DAP memperbodohkan PKR dan PAS. Agak malang kerana PKR dan PAS masih terbelenggu dengan minda terjajah mereka.

TEPUK DADA TANYA IMAN!

1 ulasan:

Eco Smart Current berkata...

TRIBUTE TO KETUA PEMUDA UMNO !

http://aimi-naqiuddin.blogspot.com/2012/04/tribute-to-ketua-pemuda-umno.html

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...