Jumaat, 30 Mac 2012

ANWAR BEN ISRAEL ENGGAN TERIMA SEPINA. SKANDAL RM445 JUTA!

Seot ! Habis lah Punah Ranah Kali Ini .. Apa alasan nak beri taknak Terima Sepina HLFB dan Low Thiam Hoe ? Kang abis semua rahsia RM445 juta terbongkar pasai ceq tipo semua orang! Jijaaahhhhhh ... Mai Tulun Abang !!!!!!!!!

Pada 1998, Anwar Ben Israel selaku Menteri Kewangan dan Timbalan Perdana Menteri melakukan sesuatu yang menyebabkan pada hari ini Hong Leong FinanceBerhad (HFLB) menyaman Low Thiam Hoe. Siapa Low Thiam Hoe? Low Thiam Hoe ialah seorang ahli perniagaan yang telah diperalatkan oleh Anwar Ben Israel di dalam satu transaksi yang mencurigakan membabitkan pembelian Kewangan Bersatu Berhad yang dimiliki oleh Arus Murni Corporation Sdn. Bhd. 

Pada tahun itu (1998)  pinjaman RM445 juta diluluskan oleh HLFB kepada Low Thiam Hoe bagi pembelian KBB yang tak pernah berlaku. Wang tersebut dimasukkan terus ke dalam akaun AMC. Ini dilakukan dengan tergesa-gesa dan secara cepat kerana maklumlah pada masa itu (1998) Tun Dr Mahathir sedang melengkapkan siasatan ke atas Anwar Ben Israel mengenai dakwaan Ummi Hafilda mengenai salah kelakuan seksual Anwar Ben Israel meliwat. Malah pada masa itu Mat Syabu amat lantang berceramah di seluruh negara melabelkan Anwar Ben Israel sebagai Al Juburi. Manakala di Parlimen, ahli-ahli Parlimen DAP seperti Karpal Singh menjadikannya sebagai isu terhangat untuk menjejaskan kredibiliti kerajaan Barisan Nasional.

Siapakah pemilik AMC pulak? AMC dimiliki oleh Hamzah Harun dan Mohd Faiz Abdullah yang merupakan penulis ucapan bagi Anwar Ben Israel pada waktu itu. Jeng .. jeng .. jeng ..... Ok ada lagi kejutan. Transaksi RM445 juta dilakukan tanpa melalui prosedur biasa. Ianya dilakukan dengan pengaruh Anwar Ben Israel dan hubungan baiknya dengan Tan Sri Quek Leng Chan, Pengerusi Hong Leong Finance Berhad (HLFB).

Wow ! Bayangkanlah dengan wang sebanyak itu RM445 juta ! Pada pendapat dan pandangan anda ... apakah yang mampu dilakukan oleh Anwar Ben Israel pada waktu itu (1998). Bukankah pada waktu itu Anwar Ben Israel memulakan gerakan REFORMASI? Dari mana gerakan REFORMASI 1998 mendapat wang untuk bergerak ke sana dan ke mari ? Tenaga sukarelawan? Ha ha ha .. jangan nak buat lawak derrr ! 

Pada 1998 dan selepas itu ,gerakan tersebut dan Anwar Ben Israel  mendapat liputan meluas dari wartawan dan media asing. Ya la RM445 juta di tabur yea tak? Mao tak berlari media dan wartawan asing macam Road Runner buat liputan. Sebab tu pada tahun 1998 punya la banyak drama boleh diterbitkan oleh Anwar Ben Israel. 

Jadi, ada berani ka Anwar Ben Israel mahu terima itu sepina beri keterangan di dalam mahkamah dalam kes saman HLFB dengan Low Thiam Hoe? Tak mampos Anwar Ben Israel beri keterangan dan semua benda keluar ? Dah tentu semua reformis pun akan meloncat sama kerana akan terdedah segala pembohongan mereka kononnya berjuang secara suka dan rela. Itu dulu, sekarang ini suka-sama-suka. Ini semua pasal duit ler. Suci sangat ke mereka itu semua? Jangan fikirlah masa Anwar Ben Israel dalam penjara, akaq Wan Jijah anak beranak hidup dalam kesempitan dan susah payah, RM445 juta beb!

Percayalah, Anwar Ben Israel akan melewat-lewatkan kes tersebut sehingga selepas PRU 13. Kerana itulah kemenangan Pakatanista amat penting buat Anwar Ben Israel. Bukan kerana rakyat atau menghabis hapuskan kezaliman ke hapa tetapi untuk menyelamatkan dirinya. sebab itu Anwar Ben Israel kerahkan semua jentera PKR dan Pakatanista untuk menghancurkan UMNO dan BARISAN NASIONAL. Kalau tak dihancurkan habis semua rahsia-rahsia kejahatan dan penyelewengan beliau akan terdedah satu persatu.

Jom tanya sama Anwar Ben Israel, mana mao lari brader ???? Tak nak terima sepina ke ? Takut ke ??? Brader Nalla dah bersedia untuk dedahkan semua aktiviti songsang Anwar Ben Israel, tapi mengapa saman tak muncul-muncul jugak?

TEPUK DADA TANYA IMAN!

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...