Rabu, 22 Februari 2012

ISU KAPAL DAGANG ZIM: PELABUHAN KELANG TERLETAK DI NEGERI MANA?


ZIM ATLANTIC & ZIM U.S.A. pemilik dua buah kapal dagang yang membawa barangan dagangan menjadi sasaran bloger pakatang bagi menutupi keaiban kenyataan Anwar Ibrahim menyokong regim Zionis.A ntara fakta yang perlu anda semua ketahui mengenai ZIM Atlantic dan ZIM U.S.A. ialah:-
  1. Kedua-dua buah syarikat pengangkutan maritim (perkapalan) tersebut bukan milik kerajaan regim Zionis.
  2. Kedua-dua buah syarikat berpengkalan di luar wilayah regim zionis.
  3. Kesemua kapal milik kedua buah syarikat tidak pernah berlayar terus dari mana-mana pelabuhan di wilayah regim zionis spertimana yang di dakwa oleh bloger pakatang.
  4. Bendera yang berkibar di atas kapal dagang milik ZIM ATLANTIC ialah bendera Liberia bukan Malaysia.
  5. Kedua buah kapal dagang tersebut tugasnya membawa barangan dalam kontena dari negara-negara lain dan tidak menurunkan barangan dan kontena dari regim Zionis di pelabuhan kelang.
Isu dua biji kapal milik ZIM ATLANTIC dan ZIM U.S.A. hanyalah tipu muslihat pihak PKR melalui penulisan bloger upahan mereka yang tidak ada sebarnag intergriti. Ianya hanya sebagai perlindungan kepada serangan bertubi-tubi ke atas kenyataan Anwar Ibrahim menyokong regim Zionis. Sehingga kini Anwar Ibrahim gagal memohon maaf mahupun menarik balik kenyataannya itu. Kenapa?

Tindakan Anwar Ibrahim itu mengundang sejuta persoalan kepada semua. Seterusnya anda fikirlah sendiri kenapa selama ini tidak pernah kedengaran isu kapal milik ZIM ATLANTIC dan ZIM USA dibangkitkan oleh bloger dan J13? Isu ini dibangkitkan selepas Anwar Ibrahim tidak mahu menarik balik kenyataan kontroversinya. Anih dan hairan bukan?

Satu lagi persoalan yang berligar di minda kita ialah Pelabuhan Kelang terletak di dalam negeri Selangor. Negeri Selangor kini di tadbir oleh regim sosialis Pakatang. Jika sebelum ini kita tak pernah mendengar kapal ZIM ATLANTIC & ZIM USA berlabuh di pelabuhan Kelang, apakah maknanya jika pada hari ini kita mendengarnya pula?

Tidakkah itu bermakna bahawa kapal-kapal dagang berstatus mencurigakan pada pandangan bloger PKR hanya boleh dan diizinkan berlabuh di pelabuhan Kelang semasa pentadbiran regim sosialis Pakatang mentadbir Selangor. Peliknya kapal-kapal berstatus mencurigakan menurut bloger Pakatang hanya berlabuh di pelabuhan di negeri di bawah pentadbiran regim sosialis pakatang sahaja. Tidak kedengaran pula kapal-kapal tersebut berlabuh di mana-mana pelabuhan yang terletak di dalam negeri di bawah pentdabiran BARISAN NASIONAL. Pelik dan anih bukan?

TEPUK DADA TANYALAH IMAN!

13 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

-Blogger pmbangkang tu mmg BENGAP... taw nk jatuhkan kerajaan je tanpa usul periksa ..yg percaya tu mmg BENGAP la kan...

-klu nk ikutkan pun bnrng ciptaan ISRAHELL nie mmg byk digunakan di Malaysia malah di dunia kerana golongan yahudi nie mmg bijak...

-Blogger nie pun kna ingat dia pun guna internet juga hasil ciptaan yahudi... dari segi produk dan mcm2x lgi..cume malaysia tidak dagang secara direct ngan ISRAHELL..

-lagipun kapal nie mmg dr dulu lg ke pelabuhan malaysia nie.. kkdang kita sendiri pun x sedar brng yg kita guna pun yahudi ISRAHELL yang buat wlupun kata nak boikot...

-hanya boleh boikot brng ISRAHELL jika kita dpt hasilkan apa yg ISRAhell hasilkan jika tidak ..mmg sukar utk dilakukan..pakai mulut bley la..

Tanpa Nama berkata...

brader jas...aku nak bagitau, aku ni bukan penyokong pakatan haram tu..tapi comp ni mmg dari israel..aku keje shipping aku tau le..mmg dah bertahun pun dari dulu lagi pun dah masuk malaysia ..kalu tak percaya cuba tgk link comp profile dia...senang jee..lain kali buat homework dulu yee..tak la nampak sgt kita ni bodoh yee :

http://www.zim.com/content.aspx?id=161&l=4

-faizal-

Super Saiyan berkata...

Bangang la blogger ni. Kalau dah bangang, jangan tulis apa2 la. Bendera Malaysia tu adalah Syarat wajib bagi semua jenis kapal yang melalui mana2 perairan negara. Mana2 kapal yang lalu Malaysia, memang kena naikkan bendera Malaysia. Sama juga kalau di lalu di perairan Indonesia. Kena la naikkan bendera Indonesia. Kapal tu memang la tulis USA. Tapi di register kat mana tu yang penting. Flag kapal tu Flag mana. Kalau tak tau undang2 pelayaran, jangan nak main tulis. Belajar ilmu dan undang2 pelayaran, dan kalau nak lagi bagus, belajar sekali semua convention yang ada tentang pelayaran. Lepas tu nak tulis apa pun, tulis la.

Pada yang menyokong kat atas ni pun satu. Nak menyokong tu, biar lah berilmu. Jangan jadi macam burung Nuri. Yang cuma pandai mengikut apa yang org cakap, tapi sepatah haram pun dia tak mau maksud2 nya. Itu pasal Nabi Muhammad (saw) ada menyuruh kita belajar walaupun sampai ke negeri China. Jangan hidup cara zaman dulu yang cuma pandai mengikut dan menyokong membuta tuli.

Megat Alam Gempita berkata...

Senang ceritalah, orang Yahudi Israel pun ramai menetap di Singaporah dan kerap masuk melalui tambak Johor, KLIA etc. Mereka mempunyai dwi kerakyatan tetapi kerajaan Malaysia tak boleh halang sebab mereka memegang pasport imigresen yang sah dari Singaporah, bukan membawa passport Israel. Kerajaan hanya boleh kawal agar mereka tidak melakukan kegiatan subversif.

Fuckatan memang le tak tau nak bezakan antara bendera USA, Malaysia dan Liberia. Depa memang tak suka ambik tahu nanti terjejas akidah dan boleh jatuh kapir dari PAS.

Nak tanyalah fuckatan; bolehkah negara Islam Malaysia dan Indonesia menghalang laluan kapal perdagangan Israel di perairan antarabangsa Selat Melaka untuk berlabuh di Singapura?

Macamlah jugak dakwaan fuckatan yg menfitnah minyak kelapa sawit Malaysia dieksport ke Israel. Apa punya bodoh fuckatan ni. Kalau Malaysia jual minyak sawit mentah ke Amerika, Eropah, China atau mana-mana negara sekalipun, kemudian negara-negara itu menjual pulak minyak sawit tersebut ke Israel adakah nak disalahkan kerajaan Malaysia/UMNO/BN jugak? Suka hatilah depa nak jual apapun kat Israel. Malaysia tak boleh halang corak perdagangan antarabangsa ini.

Perkara macam ni pun fuckatan tak boleh fikir ada hati nak perintah Malaysia, alamatnya jadi kera sumbang dan bangkraplah negara! Sawit tak laku, peneroka Felda jadi bangkrap-miskin terpaksa gadai jual tanah mereka kepada tokey-tokey Cina, Felda bangkrap akhirnya diambil alih oleh tokey-tokey harbi. Yang dapat jadi Pengerusi Felda baru adalah Mazlan Aliman ganti Isa Samad...hahaha!

Tanpa Nama berkata...

betol tu bro...kalu kita betol2 boikot brg israel alamatnya kita ni duduk atas pokok je laa.....

Tanpa Nama berkata...

Reactions : Rubbish

Tanpa Nama berkata...

baik letak bendera BN dan UMNO pasti selamat dari laluan Penang sampailah ke Tanjung Pelepas.
abang-abang UMNO mesti sanggup mengiringi kapal ZIM nih.
kemas.

Tanpa Nama berkata...

SUPER SAIYAN.

ko takyah letak muka ko lah...muka pun dah mcm org bodoh...Bacalah habis-habis. Bloger tu cakap bendera Algeria,Bendera Algeria memang dari jauh mcm bendera Malaysia...budus...kalau dia masuk perairan Malaysia sekalipun bukan kat situ dia letak Flag Malaysia.dia kena kibar kat tiang Mast kapal tu supaya dari arah PORT (kiri) dan Starboard (kanan) boleh nampak..kalau aku jadi ko...malu giler..ckp mcm pandai tapi bahlul nak mampos..org mcm ko ni buat Negara mundur..x tahu berlagak tahu.Dia kibar bendera Algeria kerana kapal itu didaftar kan di Algeria.

Jas Salleh berkata...

Ye ler tu nampak sangat pengetahuan am ko pasal perkapalan dan undang2 maritim terlalu cetek. Ko nak komen pun pastikan ko belajar dulu macam2 ilmu perundangan antarabangsa. Lainkali pastikan ko cerdik dulu jangan nak main tulis main hentam saja.

Jas Salleh berkata...

Bro ... dua buah sykt tu bukan datang dr Israel pun ... dan berdagang bukan di atas kapastisi mana2 perjanjian dagang 2 hala antara sinun dengan sini

Tanpa Nama berkata...

@Super saiyan.

Nama kartun, otak pun mcm kartun.

Si aljuburi waliwati sudah terperangkap dengan kebodohannya sendiri, bila keluarkan kenyataan pada Wall Street Journal yang terlalu berbaur Pro Israel, terus pencacainya buat isu nak alihkan perhatian. Pe dia isunya? - isu kapal israel masuk perairan Msia.

Nampak sangat bebalnya.

Okay lah, Kapal Israel melabuh kt port klang, tapi port klang tu dalam negeri mana - siapa kerajaan negerinya?

hahahahahaha... dari situ dah tahu betapa bodohnya pencacai Aljuburi ni.

Orang tulis dengan fakta bukan dengan kebodohan - nak suruh orang pergi belajar undang - undang pelayaran konon, tapi diri sendiri bebal nak faham fakta yang simple tentang isu yang sebenar.

Kira engkau ni berilmu lah sangat eh?, okay aku nak tanya 1 soalan,

Apasal Anwar tak nak saman Wall street journal - tapi dengan selesa menyalahkan orang lain?

cuba bagi jawapan bernas dari otak ko yang geliga tu.

pukimaq berkata...

Takkan sayangku nak saman WSJ.Nanti terus dana dipotong tak dapatlah nak cari bontot lagi.

Tanpa Nama berkata...

alamak... yg tu bendera monrovia, kapal didaftar kan di pelabuhan monrovia.. yng bedera putih merah tu pulak tandanya ada 'pilot' atas kapal. bendera sebelah kanan pulak tk silap bendera jerman, jd kapal ini memasuki pelabuhan di negara jerman..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...