Selasa, 17 Januari 2012

KARTEL CINA KAPIR LAKNAT IMPOT DAGING LEMBU MATI KENA RENJATAN ELEKTRIK.


Anda perlu tahu agensi manakah yang mengawalselia aktiviti pengimpotan daging halal dan haram (mati di renjat elektrik) dan di bawah kementerian mana. Anda juga perlu tahu apakah prosedur yang digunapakai oleh agensi tersebut benar-benar dapat memastikan daging yang di impot adalah halal atau sebaliknya.



Agensi yang bertanggungjawab ialah JABATAN VETERINER NEGARA di bawah KEMENTERIAN PERTANIAN DAN ASAS TANI. Menterinya ialah Noh Omar merangkap Timbalan Pengerusi Perhubungan UMNO Selangor (Pengerusi Perhubungan UMNO Negeri Selangor ialah DS Najib) (Salah satu tugas Timbalan Perhubungan UMNO Selangor ialah menapis dan memilih calon-calon untuk bertanding dalam pilihanraya)

JABATAN VETERINER NEGARA mempunyai cawangan di setiap negeri dan di setiap daerah pentadbiran di seluruh negara. Laman sesawang rasmi JABATAN VETERINER NEGARA ialah di sini JABATAN VETERINER NEGARA

Rumah sembelihan adalah di bawah kawalselia dan pengawasan JVN (Jabatan Veteriner Negara). Penternak-penternak lembu, kambing, babi dan pelbagai jenis haiwan ternakan termasuk haiwan peliharaan juga di bawah kawalselia dan pengawasan JVN. Termasuklah pemantauan penyakit virus bawaan haiwan seperti Avian Flu (selsema burung) dan penyakit kuku dan mulut.

Industri burung walit turut dikawalselia dan di bawah pengawasan JVN. Pendaftaran bangunan yang dijadikan sarang burung walit adalah di bawah bidangkuasa JVN. Jadi bayangkanlah berapa banyak kegiatan ekonomi yang dimonopoli oleh kartel Cina kapir laknat pengimpot daging.

Untuk mengetahui Protokol Impot daging dan Haiwan ternakan Hidup sila ke pautan di bawah ini (Ianya dalam bentuk pdf dan anda perlu muaturun)

Jangan terkejut sebab daging babi turut di impot. Jadi anda sendiri boleh bayangkanlah karkas (bangkaian haiwan) babi dan lembu dalam kontena peti sejuk yang sama (maklumlah kartel Cina kapir laknat hendak kurangkan kos forwarding). 

Di sini ada contoh Protokol Impot bagi daging lembu yang mati di renjat elektrik dari negara Kanada dan USA sila klik di pautan ini:-


Istilah perundangan yang digunapakai bagi merujuk daging yang di impot ialah 'Bangkaian Haiwan' atau "Karkas Haiwan'. Undang-undang yang digunapakai adalah lapuk dan sama usia dengan arwah moyang kepada moyang lelaki sebelah tok nenek kartel Cina kapir laknat yang datang dari Tanah Tongsan. Oleh itu mereka ada rekod tersimpan sejak seratus tahun lalu.

Tahukah anda sesebuah rumah sembelihan di luar negara untuk mendapatkan pengiktirafan JVN segala kos perlu ditanggung oleh pemohon lesen impot. Oleh itu, amat mudah bagi kartel Cina kapir laknat merasuah pegawai-pegawai JVN yang melakukan lawatan pengesahan di luar negara. Perkara ini SPRM tidak pernah memantaunya. Klik di pautan ini untuk anda ketahui rumah-rumah sembelihan di luar negara yang mendapat pengiktirafan daripada JVN:-





























Nasib lah kan kalau kartel Cina kapir laknat impot daging dari Belgium atau dari India atau dari China atau dari Vietnam. Bayangkanlah keadaan rumah sembelihan di sana. Semasa lawatan pegawai veteriner semuanya ok. Bila pegawai veteriner balik, kartel Cina kapir laknat akan beli 'bangkaian lembu dan babi' yang sudah lama dibekukan dalam stok peti sejuk. Bila dah jadi 'bangkaian' bagaimana kita hendak kenal lagi samada 'bangkaian' itu adalah lembu yang di sembelih secara halal atau babi? Hanya dokumentasi sahaja yang menjadi panduan. Amat mudah untuk memanipulasikan dokumentasi kerana kartel Cina kapir laknat memang pandai menipu sepertimana penipuan kualiti tepung yang di impot.

Adalah amat mudah bagi kartel Cina kapir laknat mencampuradukkan 'bangkaian lembu dan babi' bersama dalam satu kontena. Malah tidak sukar bagi kartel Cina kapir laknat mencampuradukkan 'bangkaian lembu' yang di sembelih dengan 'bangkaian lembu' yang mati di renjat elektrik' untuk memaksimakan keuntungan (harganya berbeza).

Menyedari kelemahan-kelemahan tersebut maka kerajaan UMNO/BARISAN NASIONAL semasa pentadbiran Pak Lah mahu membangunkan skim daging halal tempatan. Di mana haiwan hidup di impot masuk dan digemukkan lagi selepas itu di sembelih berdasarkan proses dan aturcara penyembelihan Islam. Ini dapat menjamin kebersihan daging tersebut dari mula di sembelih sehingga ke peringkat pembungkusan dan penghantaran ke destinasi penjualan. Salah ke?


Artikel seterusnya akan mendedahkan statistik jumlah penyembelihan lembu tempatan dan harganya.


TEPUK DADA TANYA IMAN!

3 ulasan:

Concern Johorean berkata...

Salam Tuan,

Kawan merupakan salah satu syarikat bumiputera yang mengimport daging dari Australia. Tak semua tuduhan pihak tuan adalah benar. Separuh betul. :-) Terlalu banyak loopholes didalam kerajaan. Pihak DVS hanya memantau tetapi pihak JAKIM yg mempunyai kata putus sama ada rumah sembelih itu lulus atau tidak. Sepanjang lebih kurang 5 tahun berurusan dengan pihak DVS, saya dapati mereka amat professional dan tidak mengamalkan sifat pilih kasih. Masalahnya ada dipihak JAKIM. Boleh dibeli dengan wang ringgit. Jika kita buat perbandingan diantara rumah sembelih di Australia, India dan Malaysia, pasti ramai yang tidak akan makan daging lembu tempatan dan juga dari India. Kebanyakan daging India dan tempatan mempunyai kandungan samonela, e-coli dan tidak bebas dr penyakit FMD. Tetapi ramai pengusahan cina menyeludup masuk daging yang tidak tahu asal usul dan halal haramnya.
Daging dari india adalah daging kerbau dan banyak diguna-pakai oleh syarikat bumiputera yang besar seperti ramli etc. Kenapa label tulis daging lembu? bukan salah ke?

Tanpa Nama berkata...

Saudara, cari lah fakta yang benar sepatutnya dapat penjelasan dari jabatan berkenaan sebelum menulis artikel ini, didapati tulisan saudara banyak kesilapan fakta dan menafikan tugas-tugas yang dijalankan oleh mereka. Saya sebagai pengimport produk haiwan yang sering berurusan dengan mereka mendapati kerja mereka sangat profesional. Jika artikel ini bertujuan untuk menfitnah mungkin saudara tidak mahu cari kebenarannya, jika artikel ini ditulis dengan hati yang ikhlas harap dapat diperbetulkan fakta2 yang kabur dengan bertanya dengan pihak yang terlibat. Barulah saudara dapat menulis artikel yang berwibawa dan telus.

pukimaq berkata...

Cina kapir laknat memang suka buat apa saja.Manusia ni semuanya boleh dibeli jika kena pada harganya, lebih-lebih lagi yang kerja di agensi kerajaan mahupun swasta. Sedangkan bontot aku yang homo cun ni pun boleh dibeli jika sayangku Anwar Ibrahim menawarkan harga yang berpatutan, inikan pulak manusia normal.Nampak duit, iman pun melayang.Sebab tulah PAS sekarang menyintai PKR.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...